"הבעיה האמיתית היא הבנייה הבלתי-חוקית הפלסטינאית"

סגן שר הביטחון הרב בן דהן במענה להצבעת אי-אמון: הבעיה האמיתית היא הבנייה הבלתי-חוקית הפלסטינאית, עשית ניסיון מופרך להשחיר את ההתיישבות כולה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/01/16 18:07 כג בטבת התשעו

"הבעיה האמיתית היא הבנייה הבלתי-חוקית הפלסטינאית"
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

"הבעיה האמתית היא הבנייה הבלתי חוקית הפלסטינאית" אמר היום סגן שר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן, במענה להצעת אי-אמון של יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג בנושא "הבנייה הבלתי חוקית במאחזים וביישובים ביהודה ושמרון והקשר להפרת החוק ולפעולות "תג מחיר" .

"אין בניית מאחזים שאינם חוקיים, בשנים האחרונות. המאחזים שנבנו בעבר על אדמת מדינה, בלי שהיו הליכי תכנון מוקדמים, מוסדרים עתה בשנים האחרונות, כך בין היתר מצפה דני, מצפה כרמים ועוד", טען נחרצות הרב בן דהן והוסיף, כי הבניה הבלתי-חוקית שנעשית באדמות פרטיות של פלסטינאים, נהרסת ברובה ע"י יחידת הפיקוח של המינהל האזרחי. בעוד שבמדינת ישראל הקטנה (לא כולל יו"ש) יש קרוב ל 100,000 מבנים לא-חוקיים, כך על פי מכון המחקר והמידע של הכנסת בדו"ח מחודש 10/2015, אחוז ההריסה קטן יותר מאחוז הריסת המבנים בכל יו"ש.

"ברצוני להדגיש כי אחוז הריסת המבנים הלא-חוקיים בישראל הקטנה, הוא קטן יותר מאשר ביו"ש", אמר הרב בן דהן.

"אולם לא זאת הבעיה האמתית, הבניה הבלתי חוקית הפלסטינאית היא כפולה ומכופלת מהבנייה הבלתי חוקית היהודית ואותה אינכם כלל אינכם מזכירים. אצלם לא מדובר בעמוד, אלא במבנים גדולים, בתים, בתי ספר, מפעלים וכו'. ואצלם ברובה היא באדמות מדינה", האשים הרב בן דהן.

הוא ציין כי כבר לפני שנתיים הנחה שר הביטחון להפעיל צווי הריסה כנגד כל בניה חדשה ללא היתר וללא שום סובלנות לבניה על קרקע בבעלות פלסטינית פרטית.

הרב בן דהן התייחס גם להאשמות שקושרות את הבניה הבלתי חוקית לפעולת התג מחיר ואמר, "ח"כ ברושי קושר את הבניה הבלתי חוקית לפעולות 'תג מחיר' . נכבדי, גם אתה יודע, אין לזה כל קשר. פעולות 'תג מחיר' הינן מיעוט שבמיעוט, כאשר ההנהגה של ההתיישבות יוצאת נגדה. גם באירוע המתועב בדומא שאותו הזכרת, הקבוצה שעליה מדובר, גם לדעת השב"כ היא כ-40 איש, בעוד שיש כ- 400,000 תושבים ביו"ש , כלומר אחד חלקי עשרת-אלפים".

"דווקא הציבור הישר וההגון ביותר, שאחוז משרתי המילואים הוא הגבוה ביותר, אחוז המתגייסים לשירות קרבי הגבוה ביותר, דווקא אותו אתם מאשימים בהפרת חוקים ובבנייה בלתי חוקית, דבר המנוגד לחלוטין למציאות הקיימת ביו"ש ועל כן אני דוחה את האי-אמון", סיים הרב בן דהן.