הבנות דורשות לקיים גדנ"ע באולפנה, המנהל מסרב

תלמידות מאולפנית שחם טוענות כי ביה"ס אינו מאפשר קיום גדנ"ע, ואינו דואג לספק להן מידע על שירות צבאי. המנהל: "אנחנו לא מעודדים גיוס לצה"ל, רק שירות לאומי. זה בניגוד להלכה"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/06/15 11:14 כ בסיון התשעה

הבנות דורשות לקיים גדנ"ע באולפנה, המנהל מסרב
דובר צהל, צילום: דובר צהל

תלמידות כיתה י"א באולפנית שחם בקרית אתא טוענות, כי בית הספר לא מאפשר קורסים בנושא גיוס לצה"ל. "בנות מקבלות רק מידע על שירות לאומי", סיפרה אחת התלמידות לידיעות הקריות. "מנהל בית הספר מתנגד לגיוס לצה"ל והוא לא מסתיר את הדעות שלו. זה נושא מאוד שנוי במחלוקת בבית הספר. יש הרבה בנות שהיו רוצות שיהיה גדנ"ע בבית הספר, אבל הוא לא מסכים. הדעות שלו מכעיסות חלק מהבנות".

מנגד טוענים בהנהלת האולפנית כי הם אינם מעודדים גיוס לצה"ל למרות שהם כן מאפשרים את פעילות ארגון אלומה. מנהל בית הספר, שלמה שפיצר אמר כי "מבחינה עקרונית, זה היחס של הנהלת החמ"ד (חינוך ממלכתי דתי) לנושא גיוס בנות לצבא, ואנחנו הולכים לפי הכללים וההוראות. אנחנו לא מעודדים גיוס לצבא, אנחנו מפנים אותן לשירות לאומי משמעותי, ולכן אנחנו לא עושים פעולות ציבוריות שקשורות להכנות לצבא".

"יש לנו בנות שרוצות ללכת לצבא, ואנחנו שמחים לעזור להן בצורה פרטנית, אבל לא בצורה מסודרת וגורפת. השנה הכניסו לפה את 'אלומה', גוף שעוזר לבנות שרוצות להתגייס ונותן להן הכוונה בנושא. אבל ברמת העיקרון, כבית ספר ממ"ד, אנחנו לא מפנים לשירות צבאי, מכיוון שהלכתית זה אסור. החמ"ד לא מפנה לצבא אלא לשירות לאומי", אמר שפיצר.

הוא הוסיף כי, "אין שום רב שמתיר לבת ללכת להתגייס לצבא, ולכן אנחנו לא מעודדים את הדבר הזה. אנחנו מסבירים לבנות את הצדדים ההלכתיים של הנושא בכיתה, ואנחנו לא מכניסים צבא למסגרת בית הספר".

ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך מעודד כל בוגרי מערכת החינוך לשירות משמעותי, אם במסגרות צה"ל ואם במסגרות השירות הלאומי. באשר למקרה, יצוין כי התלמידות לא פנו אל מנהל המוסד החינוכי בעניין".