הבית המתפצל: שקד בעד דגן, אורבך ואריאל בעד דמסקי

הבית היהודי לא יודע במי הוא תומך, ומתפצל בין המועמדים מהשומרון. יוסי דגן, רומז לתמיכתה של איילת שקד ואילו ניר אורבך ואורי אריאל בכלל בעד שריה דמסקי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/08/15 11:34 יז באב התשעה

הבית המתפצל: שקד בעד דגן, אורבך ואריאל בעד דמסקי
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

ביום שלישי יתקיימו הבחירות לראשות המועצה האזורית שומרון, אך בניגוד למקרים קודמים, בהם הבית היהודי מיהר להביע תמיכה במועמד כזה או אחר, הפעם נראה כי בבית היהודי לא יודעים מי המועמד המועדף עליהם.

בסוף השבוע האחרון פרסמו הן שריה דמסקי והן יוסי דגן, שני המועמדים, הודעות תמיכה מטעם בכירים בבית היהודי, כששניהם מנסים לשוות כאילו הבית היהודי כולה עומדת מאחוריהם.

במחנהו של דמסקי מנופפים בתמיכתו של "יד ימינו של בנט" מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך. אך דמסקי לא הסתפק בתמיכתו של אורבך, בתמונה שצורפה לקמפיין רתם דמסקי את תמיכתו של אורבך והציג אותה כביכול הוא זוכה לתמיכה של מפלגת הבית היהודי בו: "אני מודה לבית היהודי על התמיכה בי" כתב דמסקי "בתגובה".

בבית היהודי מיהרו להתנער מהתמיכה אליה נכפו וטענו כי "הבית היהודי מאחלת הצלחה לכל המתמודדים", כשהם מבהירים שהתמיכה של אורבך בדמסקי הינה בשמו בלבד.

(צילום: צילום מסך)

גם במחנה השני, מחנהו של ראש המועצה בפועל יוסי דגן, מנסים לנכס לעצמם את תמיכת הבית היהודי. דגן, אשר הינו פעיל ליכוד ידוע, פרסם מעין הודעת תמיכה של שרת המשפטים איילת שקד, אך שכח להזכיר שמדובר בציטוט ישן שלה, שכלל אינו מתייחס למערכת הבחירות הנוכחית.

"זכיתי להכיר מקרוב את פעילות ההסברה המצוינת שהשומרון עושה בארץ ובחו"ל... יוסי הקים התנחלות אצלי במשרד את המעונות שהרבה זמן היו תקועים. בשנה הקרובה נמשיך ביחד לשחרר את השסתום ולהמשיך לבנות את השומרון באלפי יחידות דיור", נכתב בציטוט שפורסם בשמה.

(צילום: צילום מסך)

בלשכתה של שקד התנערו מהתמיכה לכאורה שלה בדגן והבהירו בתגובה כי השרה אמרה את הדברים בעבר והיא עומדת מאחורי הדברים, אך היא לא מתערבת בבחירות.

בד ובד עם דברים אלו, נרשמת תמיכה של מוטי יוגב ביוסי דגן, ותמיכה של אורי אריאל בשריה דמסקי. באופן מפתיע למדי, לא הודיעו בבית היהודי על תמיכה בדמסקי, זאת למרות שמדובר במועמד המזוהה עם תקומה, גם אם לא באופן רשמי.