הבית הלבן: מודאגים מחוק ההסדרה

בממשל אובמה לא אהבו את אישור חוק ההסדרה ומקווים "שהחוק הזה לא ייכנס לתוקף". במקביל, נציגי טראמפ הביעו דאגה והזהירו את אובמה מפני ניסיונות אחרונים להתערב בענייני ישראל

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/11/16 07:21 יד בחשון התשעז

הבית הלבן: מודאגים מחוק ההסדרה
Haim Zach/GPO, צילום: Haim Zach/GPO

בבית הלבן מיהרו לגנות את אישור חוק ההסדרה שלשום. עם זאת, מספר שבועות לפני שממשל אובמה מפנה את מקומו, מזהירים יועצי טראמפ את הנשיא היוצא, שלא לנסות ולכפות את השקפת עולמו על ישראל.

משרד החוץ האמריקאי מסר אמש כי ממשל אובמה "מודאג בצורה עמוקה" מאישור חוק ההסדרה על ידי ממשלת ישראל. "אנחנו מבינים שיש עוד כמה שלבים שצריכים להתבצע ומקווים שהחוק הזה לא ייכנס לתוקף", אמרה ראש מחלקת התקשורת במשרד החוץ בוושינגטון, אליזבת טרודו. טרודו ציינה במהלך התדרוך היומי לכתבים כי היועץ המשפטי של ממשלת ישראל בעצמו מתנגד להצעת החוק הזו וסבור כי היא אינה חוקתית. היא הדגישה כי אם החוק ייכנס לתוקף הדבר יסלול את הדרך ל"הכשרה" של עשרות מאחזים בלתי חוקיים עמוק ביהודה ושומרון.

(צילום: Joseph Sohm / Shutterstock)

בתוך כך, עוזריו של נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ, חוששים מכך שאובמה ינסה להכתיב, בדמדומי כהונתו, מדיניות שאינה מתאימה לישראל ואינה מתיישבת עם השקפת עולמו של ממשל טראמפ המתגבש. בראיון לאתר 'פוליטיקו' הם הזהירו את הנשיא היוצא שלא ינסה לקדם מהלכים שכאלה ואמרו כי "לנסות לדחוף אג'נדה המנוגדת לעמדותיו של הנשיא הנבחר לא רק שזו פעולה שאינה מועילה, אלא שהיא גם שולחת מסרים מבולבלים".