"הבית היהודי" תקים צוות לבחירת הרב הראשי לישראל

בראש הצוות יעמוד הרב אלי בן דהן, לשעבר מנכ"ל בתי הדין הרבניים. הצוות יבחן את הנושא ויקים מנגנון אשר יגבש את עמדות המפלגה בנוגע לרבנות הראשית

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/02/13 20:30 כד בשבט התשעג

"הבית היהודי" תקים צוות לבחירת הרב הראשי לישראל
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

מפלגת ”הבית היהודי“ מקימה צוות מיוחד שיעסוק בהליך בחירתו של הרב הראשי לישראל. בראש הצוות יעמוד הרב אלי בן דהן, מספר 4 ברשימה ומי שכיהן לשעבר כמנכ“ל בתי הדין הרבניים. יחד איתו יכהנו בצוות גם ניסן סלומינסקי והרב הלל הורוביץ, חברי רשימת המפלגה לכנסת.

הצוות המיוחד יכריע את עמדת המפלגה סביב סוגיית בחירתו של הרב הראשי לישראל ובסיום עבודתו יוקם מנגנון אשר ינהל את החלטות המפלגה בנושא.

בתוך כך, מטה הרב דוד סתיו, המתמודד על תפקיד הרב הראשי לישראל, שיגר הערב מכתב אזהרה למטה החילוני שפועל, לא-מטעם, בעד מועמדות של הרב סתיו. במכתב ששלח עו"ד ד"ר אביעד הכהן, מתריעים במטה של הרב סתיו כי השימוש בתמונתו ושמו של הרב סתיו ללא רשותו יוצרים מצג שווא כאילו הוא תומך בסגנון זה, וכן מהווים עבירה על חוקים שונים.

"על כגון דא אמרו כבר חכמים קדמונים: "כוונתם רצויה, אך מעשיכם אינם רצויים" כלל ועיקר", כתב עו“ד הכהן, שהודיע כי "הנכם נדרשים אפוא לחדול לאלתר מפרסום מודעות שבהן יופיע שם מרשי או תמונתו, ובנוסף לשלוח לי - בתוך 72 שעות - מכתב התנצלות על השימוש שעשיתם, שלא כדין בשם מרשי ותמונתו. אם לא תעשו כן, ישקול מרשי לנקוט כלפיכם בכל הצעדים המשפטיים העומדים לרשותו. תקוותי שלא יהא צורך בכך".