"הבית היהודי" תפרוש מועדת קש"ב בשל החלטתה לא לגייס ערבים

השר דניאל הרשקוביץ הודיע לראש הממשלה נתניהו כי "מי שמקבל מהמדינה צריך לתרום למענה – ובלי תרומת הערבים אין שוויון בנטל. ועדת קש"ב הופכת לועדת כשל וחלקנו לא יהיה עמם"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/06/12 17:59 ח בתמוז התשעב

"הבית היהודי" תפרוש מועדת קש"ב בשל החלטתה לא לגייס ערבים
יחצ, צילום: יחצ

השר דניאל הרשקוביץ הודיע היום (ה') לראש הממשלה בנימין נתניהו כי בעקבות מסקנותיה המתגבשות של ועדת קש"ב, שככל הנראה תשלול גיוס ערבים לשירות צבאי או אזרחי, תפרוש סיעת "הבית היהודי" מהועדה.

"לאור המסקנות המתגבשות בנוגע לאי-שילוב ערבים בשירות למען המדינה, איני רואה מקום להמשך שותפותה של 'הבית היהודי' בוועדה. מי שמקבל מהמדינה צריך לתרום למענה - ובלי תרומת הערבים אין שוויון בנטל", טען הרשקוביץ בפנייה לנתניהו. "כרגע נראה כי 'וועדת קש"ב' הופכת ל'וועדת כשל' - וחלקנו לא יהיה עמם", הודיע הרשקוביץ.

מוקדם יותר ביקר הרשקוביץ ב"מאהל הפראיירים" ואמר כי "לא ניתן לוועדת פלסנר למרוח את נושא גיוס החרדים. 'הבית היהודי' לא יקח חלק בטאטוא הנושא מתחת לשולחן".

"אני דורש שיוויון בנטל לכולם", טען הרשקוביץ, שהבהיר כי הוא "מדבר כאן בשם הציבור הנושא בעיקר הנטל. אחוז המשרתים ביחידות הקרביות מקרב המגזר הדתי לאומי הוא הגבוה ביותר". לדברי הרשקוביץ "הציבור הדתי לאומי הוא ההוכחה שניתן לשלב בין עולם התורה לשירות בצבא ותרומה למדינה, ומה שאנחנו דורשים מעצמנו אנחנו דורשים גם מאחרים".