הבית היהודי תומכים ברשימת עו"ד הציונות הדתית, סמוטריץ דווקא לא

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב על איחוד רשימות הציונות הדתית וקרא לא להצביע להם בשל התמיכה שלהם באפי נווה, המזוהה עם השמאל. "המטרה אינה מקדשת את האמצעים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/06/15 13:52 כא בסיון התשעה

הבית היהודי תומכים ברשימת עו"ד הציונות הדתית, סמוטריץ דווקא לא
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הבית היהודי הוציאו הודעת תמיכה ברשימת הציונות הדתית המאוחדת בבחירות ללשכת עורכי הדין, אך מתברר כי לא כל חברי הכנסת של המפלגה תומכים בעניין.

בתגובה חריפה שהוציא היום (ב') בצהריים חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ הוא קורא שלא להצביע לרשימה הדתית מכיוון שהיא לטענתו שתומכת בשמאל ובמועמד המזוהה עם השמאל לראשות הלשכה.

"הציונות הדתית מייצגת דרך ואידאולוגיה ולא דילים קטנים עם השמאל הקיצוני”, אמר. ״כל עוד הרשימות הציוניות דתיות תומכות באפי נווה ושותפות בדיל עם הערבים והשמאל הקיצוני אי אפשר להצביע להן”.

סמוטריץ׳ ציין שהמטרה אינה מקדשת את האמצעים והחבירה של המפלגות הדתיות לגורמים אנטי ציונים אינה ראויה ואינה טובה לעם ישראל.

הבוקר (ב') פורסם ב'כיפה' כי שתי הרשימות הציוניות דתיות בבחירות ללשכת עורכי הדין התאחדו וירוצו במשותף. בהמשך הוציאו ברשימה המאוחדת הודעה בה הבהירו כי מאחוריה תמיכה של הבית היהודי. "מפלגת הבית היהודי והסיעה בכנסת רואות חשיבות רבה בנציגות חזקה של ערכי הציונות, הדת והמסורת, בלשכת עורכי הדין, במיוחד בשל תפקידה המרכזי של הלשכה במערכת המשפט וקוראת לציבור תומכיה, עורכי הדין, להצביע לרשימת ״צדק ומשפט״ בראשות עו״ד יצחק נטוביץ בבחירות הקרובות”, נכתב בהודעה.

בנוסף לסמוטריץ, הוציאו בתנועת 'אם תרצו' הודעת גינוי לתמיכה של רשימות הציונות הדתית באפי נווה, תוך שהם טוענים שהוא חבר לגורמים אנטי ציוניים בלשכה ולאנשי הקרן החדשה לישראל.

מנכ"ל אם תרצו מתן פלג קרא לעו"ד נטוביץ' להתנער מהברית עם נווה: "אנחנו קוראים לעורכי הדים מהציבור הדתי לאומי להצביע בחכמה ולפי סל הערכים שלו למען המועמד שישמור על קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. למרות הכבוד הרב שאנו רוכשים לעו"ד נטוביץ, בבחירות האלו הוא חבר לצערנו לגורמים פוסט ואנטי ציונים. נטוביץ המקדם במחוז תל אביב את המשפט העברי חייב להבין שללא מדינה יהודית, לא ייתכן משפט עברי ועל כן עליו להתנער מהברית עם מחנה נווה-גיא רון".

שבוע בלבד לפני הבחירות ללשכת עורכי הדין, ולאחר שערוריות והתפטרויות של אישים בצמרת, הודיעו בשתי הרשימות הציוניות דתיות המתחרות זו בזו על איחוד כוחות בניסיון לנצח ולאפשר שליטה ציונית דתית במערכת המשפט.

עו"ד אפרת רוזנבלט ראש רשימת מחץ, הובילה מהלך משותף עם עו"ד יצחק נטוביץ של איחוד כוחות בציונות הדתית לרשימה אחת בבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין שיתקיימו בשבוע הבא.

לדברי השניים "הציונות הדתית ניצבת בפני שעת כושר והזדמנות שמעולם לא היו לה. לראשונה בתולדות הציונות הדתית נבחריה עומדים בראש מערכת המשפט - ברשות המבצעת וברשות המחוקקת, על כן יש להשלים משולש זה באמצעות חיזוק כוחה של הציונות הדתית בלשכת עורכי הדין. הם קוראים לכלל ציבור עורכי הדין הדתיים והמסורתיים להצביע לרשימה צדק ומשפט, הרשימה הדתית מסורתית היחידה”.

על פי הסיכום, שגובש במשותף עם בכירי הציונות הדתית, רשימתה של עו"ד רוזנבלט, מתמזגת לתוך הרשימה הציונית דתית "צדק ומשפט" בראשות עו"ד יצחק נטוביץ . עו"ד רוזנבלט תיבחר לועד מחוז מרכז ולמועצה הארצית של לשכת עורכי הדין כנציגת המחוז, כך שהכח המאוחד של שתי הרשימות יגדל. עו"ד רוזנבלט ממשיכה לכהן כנציגת הלשכה בוועדה למינוי דיינים, תחזק את כוחה של הציונות הדתית בוועדה, ואף תיבחר לקדנציה נוספת לאחר תום הקדנציה הנוכחית, בתמיכת סיעת "צדק ומשפט", יחד עם נציג נוסף מטעם רשימת "צדק ומשפט".