הבית היהודי - שיאנית המפלגות בהתמודדות מוניציפאליות

הבית היהודי מריצה רשימות ב- 85 רשויות מקומיות, אחת מהן במגזר הדרוזי, 13 מועמדים לראשי רשויות, נשים ב- 26 רשימות, שילוב צעירים ושיתופי פעולה עם הליכוד, יש עתיד, ש"ס, יהדות התורה וחב"ד

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/09/13 10:10 יד בתשרי התשעד

הבית היהודי - שיאנית המפלגות בהתמודדות מוניציפאליות
יחצ, צילום: יחצ

אמש (ג‘) הסתיים מועד הגשת הרשימות לבחירות המוניציפאליות, ומהנתונים עולה כי הבית היהודי מריצה את מספר הרשימות הגדול ביותר אי פעם במפלגה לגלגוליה השונים, וייתכן שאף הגדול ביותר לעומת המפלגות האחרות. הבית היהודי מריצה רשימות ב- 85 רשויות מקומיות לעומת נציגי מפלגה ב- 48 מקומות בלבד כיום. הצפי הוא כי מספר חברי המועצות של הבית היהודי יוכפל לעומת 78 היום.

בבחירות הנוכחיות ניתן להבחין בדגשים ששמות המפלגות השונות. הבית היהודי פעלה כמפלגה של הפריפריה שלא זונחת גם את מרכז הארץ, של דתיים וחילוניים, של שוויון בין נשים לגברים ושל שילוב של צעירים וותיקים. בין היתר המפלגה מריצה רשימות בקרית מלאכי, בנהריה, בדימונה, בירושלים, ברמת גן, בבעתיים, בחיפה, בבאר יעקב, בבאר שבע, בגבעת שמואל, באלעד ובמודיעין עילית - שם נערכות הבחירות בשל מועמדות נציג הבית היהודי, צפריר שרוני, הצפוי להיבחר למועצה ולהיות הנציג הציוני היחיד במועצת העיר. המפלגה מריצה גם מועמד דרוזי בדלית אל כרמל - גסוב חסון.

כמו כן, המפלגה מריצה 13 מועמדים לראשי רשויות - רובן המכריע בפריפריה, כמו בקרית מלאכי, שם המועמד, אליהו (ללו) זוהר בעל הסיכויים המרביים לנצח. מועמדים לראשי רשויות יש גם באבן יהודה, באופקים, באלקנה, בבית שמש, בבני עי"ש, בגן יבנה, בחריש, בטירת כרמל, בכפר יונה, בנשר, בעכו, בקרית ארבע ובשדרות (בשיתוף עם הליכוד).

מלבד פריפריה, המפלגה שמה דגש גם על שילוב חילוניים ושילוב נשים: ברשימות רבות מוצבים חילוניים ובשתיים הם מועמדים לראשות הרשות - בבית שמש ובנשר. נשים מועמדות בצמרת ב- 26 רשימות שונות, כדוגמת ראש הרשימה בגבעת זאב, אילנה דרור, מס' 2 ברשימת בגבעת שמואל עו"ד מיכל וולדיגר, מס' 2 ברשימה באריאל, דריה מולבאום ממנהיגות מחאת העגלות, ד"ר רותי פרנקל מבאר שבע, מיכל קלדרון מראשון לציון, גלית עמיעוד מחיפה, ד"ר תמר טננבוים מירושלים וסמדר מיוחס מגני תקווה.

הבית היהודי הפכה להיות גם מפלגת הגשר בין קצוות העם השונים, והיא רשמה שיתופי פעולה ברשימות שונות עם יש עתיד, הליכוד, ש"ס יהדות התורה וחב"ד. בבית שמש קיים שיתוף פעולה עם יש עתיד, שייתכן שיתרחב לתמיכות הדדיות במספר רשימות נוספות. בתל אביב ובקרית ים רשימות הבית היהודי רצות יחד עם ש"ס ועם יהדות התורה. בשדרות ובהרצליה שיתוף הפעולה הוא עם הליכוד, כאשר בשדרות שתי המפלגות מריצות את אלון דוידי, בעל סיכויים מרביים לנצח את ראשות העיר. עם חב"ד יש שיתופי פעולה במספר מקומות.

המפלגה שמה דגש לשילוב כוחות צעירים ורעננים ברוב מכריע של הרשימות: המועמד הצעיר ביותר הוא יו"ר הרשימה בטבריה, רפאל טרבלסי, בן 25. מלבדו, ראש הרשימה במבשרת ציון, מוטי חזיזה (29), ראש הרשימה ביהוד, שימי בונפיל (29), ראש הרשימה באשקלון, עמיחי סיבוני (29), ראש הרשימה בכרמיאל, רותם ינאי (35), ראש הרשימה באריאל, איתי אהרוני (34) ומועמדים ברשימות: יעקב שטרן (27) בגבעתיים, פז גליקמן (30) בחיפה, הודיה מאזוז (24) בנתיבות ועוד.

לדברי מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, "הצבנו לעצמנו מטרה- לשרת את האזרח דרך השטח והעבודה הסיזיפית של חברי מועצות עיר בכל מקום. כשנכפיל את כוחנו ברשויות המקומיות, אם ירצה ה', תוך המתווה של חיזוק הפריפריה ותוך פעילות בחירת ראש עיר בקרית מלאכי, בשדרות ובנציגים רבים בערים נוספות, נילחם כדי שהחיים של האנשים יהיו טובים יותר עם יותר ערכים וזהות יהודית שמביאה הבית היהודי".

מהבית היהודי נמסר כי "שנת 2013 נפתחה בהישג מרשים בחירות לכנסת. שלהי שנת 2013 יביאו לקפיצה מרשימה בהישגים האלקטוראליים של המפלגה ברשויות המקומיות. משהו חש התחיל לפני שנה, ממשיך עכשיו, וביתר שאת יגיע כשנהווה מכפיל כוח בסיוע למען האזרח בצפון ובדרום, בירושלים ובמרכז".