הבית היהודי: ציפי לבני עשתה תרגיל מסריח

ציפי לבני דחתה ההצבעה על חוק הלאום בוועדת השרים, הבית היהודי מגיב בחריפות. בנט: מדובר בהפרה בוטה של ההסכמים הקואליציוניים. בבית היהודי מבטיחים נקמה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/11/14 16:18 כג בחשון התשעה

הבית היהודי: ציפי לבני עשתה תרגיל מסריח
פלאש 90, צילום: פלאש 90

משבר בקואליציה. שרת המשפטים דחתה את ההצבעה על חוק הלאום בוועדת השרים לחקיקה, בבית היהודי מאשימים כי היא עשתה תרגיל מסריח. “ציפי לבני עשתה היום תרגיל מסריח ושברה את הכלים. אפשר לשבור בחזרה את הכלים עליה", מאיימים גורמים בבית היהודי.

חוק הלאום, אשר היה אמור לעבור היום (א') בועדת השרים, מבקש להגדיר את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולהכפיף את אופייה הדמוקרטי לזהותה היהודית. החוק קובע כי דיני המשפט העברי ישמשו השראה לחקיקה ולבית המשפט, השפה העברית תהיה שפת הלאום הרשמית היחידה והערבית תוגדר רק כשפה במעמד מיוחד ותעודד את הבניה היהודית בישראל.

בבית היהודי מאשימים כי ציפי לבני, שדחתה את ההצבעה, כיו"ר ועדת השרים לחקיקה, עשתה זאת כתרגיל עם השר יעקב פרי, כך שהוא מבקש לדחות את הצעת החוק והיא מאשרת את הדחייה.

בעקבות דחיית החוק התראיין השר נפתלי בנט בחדשות 2 ואמר בזעם כי "מהרגע הזה ועד העברת חוק הלאום בממשלה - אני לא מעביר חוקים של ציפי לבני ושל יש עתיד".

בנט הוסיף כי "אי העברת חוק הלאום היא הפרה בוטה של ההסכמים הקואליציוניים. אם היא לא עומדת בהסכמים, גם אנחנו לא נעמוד בהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן