הבית היהודי: נתנגד לחוק הגיור גם במחיר משבר קואליציוני

לאחר דיון סוער בוועדת חוקה של הכנסת הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ רותם, כי יקדם את חוק הגיור חרף התנגדותם של חברי "הבית היהודי". הרב דרוקמן: החוק מעורר גיחוך

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 18/03/14 13:33 טז באדר ב'

הבית היהודי: נתנגד לחוק הגיור גם במחיר משבר קואליציוני
אתר הכנסת, צילום: אתר הכנסת

חרף זכות הווטו של מפלגת "הבית היהודי" על הצעות חוק בנושאי דת ומדינה, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני, הודיע יו"ר ועדת חוקה, ח"כ דוד רותם, כי בכוונתו לקדם את חוק הגיור של אלעזר שטרן. בבית היהודי הודיעו לאחרונה כי יתנגדו להצעת החוק זאת בעקבות שינויים קריטיים שערך, לדבריהם, ח"כ שטרן בהצעת החוק המקורית.

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהאן, פנה אל ראש הממשלה בבקשה לעצור את הצעת החוק אולם נענה בשלילה. בבית היהודי נחושים לעצור את הצעת החוק במתכונתה הנוכחית, וזעמו היום נוכח הפרת ההסכם הקואליציוני. עוד מאיימים בבית היהודי כי אם החוק יאושר במתכונתו הנוכחית, יפרו גם הם הסכמים קואליציוניים וכי אינם נרתעים ממשבר קואליציוני.

בעקבות הדברים יצא הרב חיים דרוקמן במתקפה קשה. "חוק הנוגע בענייני הלכה שיאושר על ידי הכנסת ללא הדרכתם והסכמתם של מורי ההלכה, קרי הרבנות הראשית מהווה גיחוך ובדיחה ואין לו שום תוקף ואינו שווה את הנייר שעליו נכתב" כך אמר הרב דרוקמן, "הכנסת אינה יכולה לקבוע דבר שקשור בענייני הלכה ללא אישור הרבנות הראשית לישראל, וחשוב שהדבר יובן ללא כל קשר להסכם קואליציוני כזה או אחר". עוד מדגיש הרב דרוקמן כי: "חמור מאוד שישנו מי שחושב שאפשר לחוקק חוקים שיש להם קשר להלכה בכנסת, והדבר יחייב גורם כלשהו. זהו עניין מהותי שכל דבר בענייני הלכה שלא נעשה בהסמכתם והדרכתם של מורי ההלכה הינו חסר תוקף. חשוב להדגיש כי מדובר בהונאת הגר בצורה הקשה ביותר, מרמים את הגרים ואומרים להם שלכאורה מדובר בגיור כהלכה, אך העובדה היא כי אף גורם לא יתחשב בהליך הגיור ובפועל הם לא ייחשבו כיהודים".

הרב אריאל בראלי והרב דרור אריה מראשי ארגון 'דרך אמונה' קראו לרב דרוקמן להצטרף לעמדה כי על מפלגת הבית היהודי להישאר בקואליציה אך ורק במקרה שחוק הגיור של ח"כ שטרן לא יעבור וכי מדובר במאבק בסיסי מהותי על זהותה היהודית של המדינה. בשבוע שעבר שלח הרב בראלי מכתב לח"כ איילת שקד הנושא עמדה זו והחתום בכ-3000 חתימות.

גורם בבית היהודי אמר הבוקר לכיפה כי "הבית היהודי אינה חברת פיצויים לשותפות קואליציוניות מאוכזבות. לא כל עיקרון ניתן למכור תמורת קומבינה פוליטית. נושא הגיור יעשה בסכמה תוך הידברות איתנו כדי ששיתוף הפעולה הקואליציוני ישמר".