הבית היהודי מתאושש: 13 מנדטים בסקר חדש

בסקר של אתר וואלה עולה כי הבית היהודי מצליח לעלות מעט ל-13 מנדטים. הליכוד נחלש מעט. יחד על אחוז החסימה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/02/15 11:40 כד בשבט התשעה

הבית היהודי מתאושש: 13 מנדטים בסקר חדש
shutterstock, צילום: shutterstock

סקר חדש של אתר וואלה שבוצע בידי מכון הסקרים TNS טלסקר מציג עליה קלה לבית היהודי לאחר שורה של ירידות ל-13 מנדטים, זאת לעומת 12 בסקר קודם. מדובר בחיזוק לבנט, זאת לאחר שבסקרים אחרים נבאו לו 11 מנדטים בלבד, כשבאותם סקרים הצליח יאיר לפיד לעקוף אותו.

בסקר עולה כי הליכוד עוקפת מעט את המחנה הציוני עם 25 מנדטים לעומת 23 למפלגה היריבה, אך יחד עם זאת מדובר בירידה קלה לעומת סקר קודם שניבא לליכוד 26 מנדטים.

הבית היהודי מתברגת כמפלגה השלישית בגודלה, כפי שהייתה עד לפני מספר שבועות עם 13 מנדטים, כשהיא עוקפת את הרשימה הערבית המשותפת שלא מצליחה להתרומם מעבר ל-12 מנדטים כבר שבועת ארוכים.

יש עתיד במקום החמישי עם 9 מנדטים לעומת 10 בסקר קודם, כולנו של משה כחלון מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה, ש"ס וישראל ביתנו עם 7 מנדטים כל אחת, מרצ עם 5 מנדטים ויחד סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים. יש לציין כי יש לציין כי בסקרים אחרים עומדת מפלגת יחד עם 5 מנדטים, ואפילו עם 6 בסקר אחד, אך בסקר זה נראה כי אינה עולה.

בנוגע לשאלה האם תקום ממשלת שמאל או ממשלת ימין, נראה כי הציבור אחיד בדעותיו. 39% מעוניינים שתקום ממשלת ימין בהשתתפות הליכוד, הבית היהודי ומפלגות נוספות, 25% מבקשים שתקום ממשלת שמאל מרכז בהשתתפות המחנה הציוני, מרצ ומפלגות נוספות, 19% מעוניינים במפלגת אחדות לאומית בהשתתפות הליכוד, המחנה הציוני ומפלגות נוספות ו-17% השיבו כי אינם יודעים מהי העדפתם.