הבית היהודי: מעכבים את "חוק שטרן" כדי למנוע מחטף של הליכוד

ב"בית היהודי" מבהירים כי החליטו לעכב את "חוק שטרן", רק לאחר שהבינו כי ראש הממשלה מנסה להשתלט באמצעותו על הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/05/13 00:02 כ בסיון התשעג

הבית היהודי: מעכבים את "חוק שטרן" כדי למנוע מחטף של הליכוד
יחצ, צילום: יחצ

גורמים ב“בית היהודי“ מבהירים הלילה (ג‘) בשיחה עם כיפה כי ההתנגדות בסיעה ל“חוק שטרן“ במתכונתו הנוכחית היא בניסיון לבלום מהלך של הליכוד-ביתנו להשתלטות על הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל.

עד לקריאה הטרומית הייתה החלטה משותפת של ”התנועה“ ו“הבית היהודי“ לקדם במשותף את ”חוק שטרן“ - וכך למעשה נמשך עד ההצבעה הטרומית, כשהשרים נפתלי בנט ואורי אורבך, יחד עם ח“כ איילת שקד, הצביעו בעד החוק. ואולם, לאחר ההצבעה, החליטו בליכוד להציב תנאים חדשים לבחירת הגוף הבוחר.

על פי גורם בכיר במפלגה, וכפי שנודע לכיפה, לשכת ראש הממשלה מתעקשת למנות 18 נשים בגוף הבוחר. כיוון שכך, ”הבית היהודי“ ביקשו לעכב את החקיקה עד שיושג הסכם לגבי זהותו של הגוף הממנה את אותם נציגים באסיפה הבוחרת. במפלגת ”הבית היהודי“ הציעו כי הנשים ימונו בהסכמה בין ראש הממשלה לבין שרת המשפטים ציפי לבני ושר הדתות נפתלי בנט - אולם בשלב זה מסרבים בליכוד להסכים לכך.

ניסיון לבלום מחטף של הליכוד, ח"כ שקד (צילום: מוטי קיקיון)

בניסיון לבלום את המהלך של נתניהו, שיגרה יו“ר סיעת ”הבית היהודי“, ח“כ איילת שקד, מכתב ליו“ר הקואליציה ח“כ יריב לוין, לפיו הסיעה מבקשת לעצור את החקיקה בנושא עד לסיכום התנאים בין שתי המפלגות. שקד הזכירה כי לפי ההסכם הקואליציוני בין ”הבית היהודי“ לליכוד-ביתנו, כל חקיקה בענייני דת ומדינה מחוייבת בתיאום עם ”הבית היהודי“ - ולכן יש למפלגה זכות לעכב את החקיקה. בעקבות המכתב, נמנע היום מעבר החוק מוועדת הכספים לוועדת החוקה. ”חוק שטרן“ מתוכנן לעלות לקריאה ראשונה בקרוב, לאחר שעבר בקריאה טרומית בשבוע שעבר.

גורמים ב“בית היהודי“ מבהירים כי במפלגה לא מתנגדים לחוק ולא מבקשים להדיר נשים או חילונים מהגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל - אלא אך ורק למנוע את ניסיונו של נתניהו מלהשתלט לחלוטין על הגוף הבוחר ובכך לקבוע בעצמו את זהותו של הרבנים הראשיים לישראל.