הבית היהודי מסתערת על מעלה אדומים בניסיון לסחוף בעיקר חילונים

נוריאל גץ, סגן ראש העיר ויו"ר "הבית היהודי" במעלה אדומים, ינסה לגייס קולות מהציבור החילוני והחרדי כדי להגדיל את כוחה של המפלגה במועצת העיר. כשאין מפלגות חרדיות, יש לו סיכוי להצליח

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 31/07/13 21:10 כד באב התשעג

הבית היהודי מסתערת על מעלה אדומים בניסיון לסחוף בעיקר חילונים

”הבית היהודי“ תסתער השבוע על מערכת הבחירות המוניציפאליות במעלה אדומים: בעוד ש“ס ויהדות התורה לא מצליחות לגבש בינתיים כוח פוליטי מקומי והקהילה הדתית תתייצב ככל הנראה מאחורי ”הבית היהודי“, מסתמן כי בשלב זה המאבק בין המפלגות יוכרע על הקול החילוני-מסורתי? האם הבית היהודי במעלה אדומים יצליחו להביא את הבוחר החילוני ממש כפי שעשה נפתלי בנט? בדומה לבחירות לכנסת, הכל תלוי ביחסים עם הליכוד.

הקהילה הדתית במעלה אדומים גדולה ומשמעותית והיא מהווה כ-21% מאזרחי העיר. הקהילה מחזיקה בארבעה בתי ספר יסודיים נוסף על אולפנא, ישיבת תיכונית וישיבת הסדר. הקהילה החרדית בעיר, בניגוד לערים כמו ירושלים או בית שמש, בעלת אחוזים דלים.

בשנים האחרונות נרשמה עלייה קלה באחוזי החרדים בעיר שהבעירו את השטח בעקבות ניסיונות לשינוי אופייה של העיר. "החרדים ניסו לעשות כפייה דתית בבחירות האחרונות ואני לא נתתי לזה יד", מספר גורם בכיר במפלגת הבית היהודי בעיר, "זה היה ציבור שניסה לכפות עצמו על העיר ורצה להכניס לכאן אווירה של ביתר עלית. הם ניסו לבטל אירועים ולנגח בטענות של פריצות ודברים כאלה. אין כיום יהדות חרדית בעיר, הם ניסו להקים אחיזה מלאכותית ולא הצליחו. על רקע האירועים הללו אנחנו רואים עצמנו מביאים יהדות אחרת לעיר".

הליכה משותפת עם ראש העיר

כשש"ס ויהדות התורה יצאו מהמשחק הפוליטי, נותרה הבית היהודי כמפלגה שמבקשת לסחוף אחריה את הקולות הדתיים ואולי אף החרדים. בבית היהודי יודעים שהתמקדות בציבור הדתי יביא להם מעמד נמוך של שני מנדטים בלבד, בהם מסתכם כוחה של הציונות הדתית בעיר. בבחירות הקרובות יסתערו בבית היהודי על קולות הציבור החילוני והמסורתי. המכשול העומד בפני הבית היהודי הוא הרשימה הכי חזקה בעיר, רשימתו של ראש העיר בני כשריאל, המחזיקה בראשות העיר עוד מ-1992. מלבד שני נציגים דתיים ברשימה, גם המפלגה הזו מתמודדת גם היא על קולות הציבור החילוני-מסורתי.

מי שמבקש להתגבר על המכשול הזה הוא יו“ר ”הבית היהודי“, נוריאל גץ, סגן ראש העיר מעלה אדומים מטעם המפלגה ובנו של רב הכותל לשעבר הרב מאיר יהודה גץ זצ"ל. גץ נמצא ביחסים טובים עם ראש העיר הנוכחי ואלה סיכמו בפגישה בין השניים על הימנעות מפתיחת חזיתות, כאשר לכל אחד ניתנת הזכות לגייס קולות, אולם מבלי לפגוע בחברו. בבית היהודי יתמכו בבני כשריאל במועמדותו לראש העיר, כנגד ממלאת מקומו גבי בר זכאי, שמנסה לתפוס את מקומו.

לחבר את הציבור

בבחירות האחרונות נכנס גץ להובלת המפלגה והצליח להעלות את מספר הנציגים במועצה משניים לשלושה, זאת בין השאר כאשר שלושת רבעי המנדט השלישי היו קולות מן הציבור החילוני. היעד שהציב גץ לפעילי המפלגה הוא לפחות ארבעה מנדטים. "חשוב לי מאוד שלא תהיה כפייה דתית בעיר ומצד שני לקרב לדרכנו ביהדות שהיא יותר נותנת מאשר מקבלת", אומר גץ לכיפה, "הציונות הדתית נתפסת בציבור כמקור של פטריוטיות וציונות גם בהתיישבות גם בצה"ל וגם בהתנדבויות בעיר ומעשי חסד. זה עיקר הפעילות שלי ואני משתף את הנוער הדתי והלא הדתי בכך. בחגים יש לנו מבצעים מיוחדים לעזרה למשפחות נזקקות וכל הנוער של העיר שותף, דתיים ושאינם דתיים, וזה מחבר את הציבור. החיבור הזה הוא מה שאני רוצה להביא לעיר שלנו. חונכתי בבית של אהבת הבריות, כיבוד כל אדם באשר הוא, בית עם הכנסת אורחים וחסד. זו הדרך שאני רוצה להמשיך".

את רשימת המפלגה למועצת העיר יציגו ככל הנראה השבוע כחלק מהשקת הקמפיין. כבר בשלב זה ניתן לומר כי מספר שתיים של גץ תהיה אישה דתייה ובהמשך הרשימה ניתן למצוא כוחות חדשים וצעירים שינסו להביא משהו חדש לעיר.