"הבית היהודי" מינתה עשר נשים לגוף הבוחר

עשר הנציגות שנבחרו הן: אלישבע הורוביץ, ליאת אשל, נחמה גונן, עו"ד יעל דולב, ד"ר עידית סולברג, ד"ר פנינה נויברט, דינה האן, שרה אליאש, נורית פריד וברוריה רבינוביץ‘

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/06/13 13:41 כב בתמוז התשעג

"הבית היהודי" מינתה עשר נשים לגוף הבוחר
יחצ, צילום: יחצ

כפי שהתחייב כשהחליט שלא לאשר את ”חוק שטרן“, מינה היום (א‘) שר הדתות, נפתלי בנט, עשר נציגות ציבור לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל. הממשלה אישרה את המינויים פה אחד, לאחר שהוגשו על ידי בנט וסגן השר הרב אלי בן דהן.

עשר הנציגות שנבחרו הן: אלישבע הורוביץ, ליאת אשל, נחמה גונן, עו“ד יעל דולב, ד“ר עידית סולברג, ד“ר פנינה נויברט, דינה האן, שרה אליאש, נורית פריד וברוריה רבינוביץ‘.

השר לשירותי דת, נפתלי בנט, ברך על האישור ואמר: "כפי שהבטחנו, מינינו היום 10 נשים לגוף הבוחר ומקווים כי יבחר רב ראשי ציוני". סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, אמר כי הוא ”סמוך ובטוח שחברי הגוף הבוחר מבינים את גודל האחריות המוטלת על כתפיהם, והן יביאו לבחירת רבנים ראשיים ראויים“.

ביום חמישי שעבר העביר הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, את שמותיהם של עשרת הרבנים אשר יכהנו מטעמו ומטעם הרב יונה מצגר כחברים בגוף הבוחר. הרב עמאר החליט למנות לתפקיד את הרב צפניה דרורי, רבה של קריית שמונה, איש הציונות הדתית וראש הישיבה בעיר. כמו כן החליט הרב למנות את הרב פרופ‘ אליאב שוחטמן, אף הוא מהציונות הדתית ופרופסור למשפטים המלמד גם במכללת ”שערי משפט“. עוד מינה הרב עמאר את הרב משה קליין, רב בית החולים הדסה, מרבני ”צהר“ ואנשי הציונות הדתית.

כמו כן מונו הרב יהודה בלוי, הרב משה גלבשטין, הרב פנחס לוי, הרב שמעון אליטוב, הרב משה ברנשטיין, הרב יאיר אלימלך טורנהיים והרב רפאל מנת.