הבית היהודי: מינוי ניצן תפור מראש, השיטה כולה פסולה

בבית היהודי מתחו ביקורת על ההחלטה לבחור בעו"ד שי ניצן לתפקיד פרקליט המדינה וטענו כי "לא ייתכן שייכפה על שרי הממשלה מינוי תפור מראש בלי שניתנת להם האפשרות לקבל את ההחלטה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 19/11/13 12:11 טז בכסלו התשעד

הבית היהודי: מינוי ניצן תפור מראש, השיטה כולה פסולה
מתוך המודעה, צילום: מתוך המודעה

ההודעה על בחירתו של עו“ד שי ניצן לתפקיד פרקליט המדינה הצליחה להכעיס את מפלגות הימין בישראל, שנשמעות היום (ג‘) כאילו הן יושבות על ספסלי האופוזיציה - ולא אוחזות בהגה השלטון.

בבית היהודי אומרים היום כי שיטת מינוי פרקליט המדינה פסולה: ”על שרי הממשלה לדרוש להעביר לידם את היכולת להכריע בין מספר מועמדים. לא ייתכן שייכפה עליהם מינוי תפור מראש בלי שניתנת להם האפשרות לקבל את ההחלטה“.

בסיעת ”תקומה“ מתחו ביקורת חריפה על ההחלטה למינויו של ניצן. ”לצערנו שוב השיטה של חבר מביא חבר מופיעה בראש חוצות, אפילו ללא מראית עין של ניסיון להסתירה“, אמרו במפלגה, ”הדבר מעיד על הצרך ברפורמה במערכת המשפט. אנו קוראים לחברי הממשלה להתנגד למינוי“.

בתוך כך, גם ח“כ ציפי חוטובלי (הליכוד) קראה היום לממשלה שלא לאשר את מינויו של ניצן לתפקיד. "שי ניצן השתמש בתפקידו בפרקליטות בכדי לכפות על ממשלת ישראל את עמדותיו הפוליטיות. דווקא בתקופה זו ממשלת ישראל צריכה למנות פרקליט עם ניסיון במאבק בפשע המאורגן, ולא למנות אדם עם רקורד של אכיפה סלקטיבית כלפי ציבור שומר חוק“, אמרה חוטובלי.