הבית היהודי: לפתוח בחקירה נגד ח"כים ערבים על הסתה לאלימות

במפלגה פנו ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בטענה כי חברי כנסת ערבים הסיתו במפורש לפרוץ איניתאאפדה של ערביי ישראל, כאשר יאושר חוק פראוור

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/13 09:41 כט בכסלו התשעד

הבית היהודי: לפתוח בחקירה נגד ח"כים ערבים על הסתה לאלימות
אתר הכנסת, צילום: אתר הכנסת

חיפוש בפרוטוקולים של מליאת הכנסת העלה כי ח"כים ערבים הסיתו במפורש לפרוץ אינתיפאדה של ערביי ישראל, כאשר יאושר חוק פראוור. בעקבות פרוץ המהומות, שהוכיחו כי דבריהם נפלו על אוזניים קשובות, ח"כ אורית סטרוק פנתה אמש (א‘) בשם הבית היהודי ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה להורות למשטרת ישראל לפתוח בחקירה מיידית של חברי הכנסת עפו אגבריה, אחמד טיבי, טאלב אבו ערער וחנין זועבי, בגין הסתה לאלימות.

לדברי סטרוק, "בישיבת מליאת הכנסת הסיתו חברי הכנסת וקראו לאלימות באופן חד משמעי ככל שתהיה התקדמות בחקיקת ויישום חוק פראוור. ניתן לראות קשר ישיר בין קריאתם למחאה אלימה לבין האירועים שקרו בשבת האחרונה במספר מוקדים בדרום שסיכנו חיי שוטרים ואזרחים באופן שאיננו מתקבל על הדעת במדינת חוק דמוקרטית".

במפלגה הציגו ציטוטים מדבריהם של הח“כים הערבים, כפי שהופיעו בפרוטוקל מליאת הכנסת מיום 24/6/2013:

עפו אגבאריה (חד"ש): אני בעד זה שתהיה אינתיפאדה חדשה, כי אתם עושים נכבה חדשה לבדואים בנגב. ואף אחד מהבדואים, ולא רק בנגב, גם לא במשולש וגם לא בגליל, לא יציית לחוק הזה, ואנחנו נגיד לאנשים גם בנגב שלא יצייתו לחוק הזה".

אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל-מד"ע): "אדוני היושב-ראש, רבותי חברי הכנסת, אני רוצה לשאול כל אחד מכם: מה הייתם עושים אם היו מתכננים לגרש אתכם מבתיכם, לנשל אתכם מהבית הזמני הנוכחי? פעם אנשים גורשו בנכבה של 1948, וחלקם מגורשים בשנית, חבר הכנסת שטרית, בשנית. מה אדם סביר אמור לעשות כאשר מגרשים אותו מהבית? אדם סביר. הוא זועק, הוא מוחה, הוא מתקומם, הוא כועס, הוא מגיב על התוקפנות. וכשאומרים את המילה "אינתיפאדה", חבר הכנסת לוי, סגן השר, זה להתקומם. זו לא זכותם של הערבים בדרום, המגורשים והמנושלים, להתקומם; זאת חובתם. זאת זכות אנושית להגן על הבית, להגן על הבית, להתקומם ולהגן על הבית. מה אתם רוצים?"

חנין זועבי (בל"ד): "גם אם החוק הזה יעבור, התוכנית לא תעבור, אבל יהיה לה מחיר, ומחיר קשה, שאתם, חברי הכנסת והממשלה, מחליטים עליו. גם עם גז מדמיע זה לא יעבור; ויהיה גז מדמיע, ויהיו הרבה עימותים, והרבה הפגנות, ואתם תתעמתו. הרי עם עראקיב, עם הכפר הכי קטן, אתם התעמתם 50 פעם, ועד עכשיו אתם הורסים, ו-50 פעם אתם הורסים, אז תדמיינו את אותו תסריט עם 40 כפרים. ואת זה אתם בחרתם. ומה אתם מצפים מאתנו? אנחנו לא פליטים - -"

טלב אבו עראר (רע"ם-תע"ל-מד"ע): "ממשלת ישראל בתוכנית זו, במתווה זה, מכריזה מלחמה על תושבי הנגב, שאני אחד מהם. אני חוויתי וחזיתי את המחזה הזה, שהעבירו אותנו. גרתי איפה שהוקם שדה התעופה נבטים, בתל-מלחתה. פינו אותנו. החוק הזה לא יכובד; החוק הזה, נדרוך עליו ברגליים שלנו. ככה הבדואים יתנהגו. לא יכובד. ובכך ממשלת ישראל תזמין - מי שלא טוב לו שלא ישמע - היא מזמינה אינתיפאדה בלב לבו של הנגב. הבדואים יתקוממו, ואני מזהיר את ממשלת ישראל - זה לא יכובד ולא יבוצע".