"הבית היהודי" לזפט: תתפטר

בעקבות הודעתו של מוטי זפט על ריצה ברשימה עצמאית בבחירות למועצת העיר פתח תקווה, קוראים לו בבית היהודי להתפטר מתפקידו בעירייה ולהחזיר למפלגה את המנדט שקיבל

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 31/07/13 09:57 כד באב התשעג

"הבית היהודי" לזפט: תתפטר

הודעתו של מוטי זפט על כוונתו להקים רשימה בראשותו שתרוץ באופן עצמאי למועצת העיר בבחירות הקרובות, שפורסמה לראשונה אתמול בכיפה, עוררה פליאה בקרב חברי סניף הבית היהודי בפתח תקווה.

לפני כשלושה שבועות הכריז זפט במועצת סניף הבית היהודי על אי רצונו להתמודד בסניף על מיקום ברשימה, כך אומרים בבית היהודי. בנוסף, הודיע לציבור הרחב על סיום תפקידו בעוד שלושה חודשים ואף איחל לנציגי הבית היהודי שימשיכו בעשיה. בבית היהודי קוראים לזפט, בעקבות הודעתו על ריצה נפרדת, להתפטר מתפקידו בעירייה ולהחזיר לבית היהודי את המנדט שקיבל.

פעיל מרכזי בעיר המאוכזב מהחלטתו של זפט אמר בתגובה להתמודדותו כי "חבל שגורם מתוך המפלגה פועל כנגד חוקי המשחק ולא מכבד את הכללים הדמוקרטיים ובועט בהם כאשר אינם משרתים את מטרותיו האישיות. מוזר שמה שהיה טוב לזפט בבחירות הקודמות, הצבתו במקום הראשון ללא בחירות, והתקפותיו על יעקב פלייהמר בשל פרישתו בבחירות הקודמות מהבית היהודי וריצתו בנפרד, לא מפריעים לו לעשות כעת את אותו דבר“.

על אף טענותיו של זפט, בבית היהודי משוכנעים כי אין לו יכולת להגיע להישגים משמעותיים כיוון שאין מאחוריו ציבור, וכל רצונותיו הם לנגח את הבית היהודי על שלא הסכימו לשריין לו מקום ברשימה, כך לדבריהם.

בתוך כך, יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ומזכ"ל המפלגה ניר אורבך הביעו את תמיכתם ברשימת הבית היהודי בפ"ת ובעומד בראשה, איציק דיעי, כך במכתב שנמסר אמש. במכתב ציינו בנט ואורבך כי הם מחזקים את חברי הרשימה ובטוחים כי יובילו את המפלגה ואת הציבור להישגים יפים בבחירות ובמהלך כל הקדנציה.

ממטה מפלגת הבית היהודי נמסר כי "בכוונתנו לשמור על אחדותה של המפלגה ואנו בטוחים כי רק בדרך זו נזכה להצלחה בבחירות הקרובות ומתן מענה לצרכי הציבור, והכל תחת הנהגתו של יו"ר התנועה נפתלי בנט וראש רשימת הבית היהודי בעיר, איציק דיעי“.