הבית היהודי: לא ניתן לביבי להפוך את הרבנות לסניף של הליכוד

במפלגה אומרים כי התנגדו ל"חוק שטרן" במתכונתו הנוכחית כדי שלא להפוך את האסיפה הבוחרת לכלי מינוי פוליטי של הליכוד, שיביא לבחירתו של רב חרדי לרבנות הראשית - הרב דוד לאו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/05/13 11:12 כא בסיון התשעג

הבית היהודי: לא ניתן לביבי להפוך את הרבנות לסניף של הליכוד
- The Official White House, צילום: - The Official White House

במפלגת ”הבית היהודי“ מסבירים היום (ה‘) לכיפה את התנגדותם ל“חוק שטרן“ במתכונתו הנוכחית ואומרים כי במפלגה הצליחו ”לעצור את הריסת האסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים לישראל והפיכתה לכלי מינויים פוליטיים של הליכוד“.

במפלגה זעמו על דבריו של ח“כ אלעזר שטרן מ“התנועה“, יוזם הצעת החוק, אשר תקף את המפלגה מוקדם יותר ואמר היום כי ”משיקולים פוליטיים צרים מנע הבית היהודי שילוב נשים בגוף הבוחר את הרבנות הראשית. הרבנים הקיצוניים השולטים בבית היהודי הם אסון לזהותה היהודית של מדינת ישראל".

גורמים ב“בית היהודי“ אומרים בכיפה כי ”צריך לבדוק מה לבני ושטרן קיבלו מנתניהו על שתיקתם בנושא הזה, הרי הוא מנסה להשתלט על הגוף הבוחר כדי להביא לבחירתו של רב חרדי - הרב דוד לאו“. עוד אומרים במפלגה כי הם ”בעד הרחבת ושילוב נשים בגוף הבוחר, אבל נגד הניסיון להפוך אותו לכלי פוליטי של מרכז הליכוד. מוטב שח“כ שטרן יחדול מהספינים המוזרים שלו ופשוט יקדם את הצעת החוק במשותף, כפי שסוכם איתו“.

בשלב זה הגישו במפלגה הצעה שהובילה שינוי מדוד, שמשלב נשים באסיפה הבוחרת, מבלי לפגוע ברוב הרבני. בשלב זה, העדיפו בליכוד ובתנועה לדחות את ההצעה ולהוציא לאמצעי התקשורת הודעה על ”פיצוץ“ במו“מ עם ”הבית היהודי“, שהביא להכשלת החוק.