הבית היהודי יקיים בחירות לתפקיד יו"ר צעירי המפלגה

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך קבע כי כחלק מחידוש פני המפלגה יערכו בחירות לתפקיד יו"ר צעירי המפלגה. לוחות הזמנים יפורסמו לאחר הפסח

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/04/14 09:50 ד בניסן התשעד

הבית היהודי יקיים בחירות לתפקיד יו"ר צעירי המפלגה
shutterstock, צילום: shutterstock

הבחירות ליו"ר צעירי הבית היהודי יוצאות לדרך. מנכ"ל המפלגה ניר אורבך הודיע לחברי צוות הבחירות ליו"ר הדור הצעיר, כי הוא מקבל את מרבית המלצות הצוות. לוחות הזמנים המפורטים יפורסמו לאחר חג הפסח.

הבחירות ייערכו במרכז הארץ כחלק מכינוס ראשון של חברי המרכז הצעירים של המפלגה במטרה להכיר ולהוקיר את הדור הצעיר. הבחירות ייערכו בשיטה המסורתית, עם פתקים בה יוכלו להיבחר חברי מרכז וחברי מועצות סניפים השייכים לדור הצעיר. זכות הבחירה תינתן לחברי מרכז צעירים. יוכלו להגיש מועמדות כל מי שעד התאריך 13 בנובמבר 2012 לא עבר את גיל 35. מועמדים יידרשו להציג 15 חתימות של חברי מרכז צעירים ולשלם דמי רישום בסך 500 שקלים, המהווים דמי רצינות. על הבחירות תפקח ועדת בחירות ניטראלית.

אורבך שיבח את עבודת הצוות. "ניכר שהושקעו בהמלצות שהוצאתם מחשבה רבה ורצון לקדם תהליכים בפורום הצעירים", אמר. אורבך הדגיש שלמרות שהחוקה הקיימת קובעת כי הסמכות לקביעת הבחירות נמצאת בידיו, הוא החליט להפקיד את גיבוש תכנית מערך הבחירות בידי הצוות, שנבחר במהלך מפגש צעירי המפלגה בכנסת לפני מספר שבועות. המלצות הצוות הובאו לעיון ועדת החוקה השוקדת בימים אלו על חידוש החוקה למפלגה. הוועדה נתנה את ברכתה לתהליך.

"הצעירים נמצאים בליבת העשייה במדינה ובמפלגה", הסביר אורבך. "בתוכם יש קבוצות פעילות מאוד בכל רבדי הפעילות: בתחום המוניציפאלי, בפעילויות תרבות ובתאי הסטודנטים "ישראלים". הם ראויים לבחירת הנהגה מתוכם שתצעיד אותם קדימה בשיתוף פעולה עם מוסדות המפלגה".