הבית היהודי יוצא למפקד

ניר אורבך: "הבית היהודי בדרך להנהגת המדינה". בנט: "המפקד הוא עוד שלב בדרך להנהגה. רק כשנהיה על גג ההנהגה של ישראל - לעולם, לעולם לא יורידו אותנו שוב מהגגות"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 22/08/16 11:08 יח באב התשעו

הבית היהודי יוצא למפקד
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אנחנו רוצים להגיע לשלב הבא, לקומה הבאה, להנהגת המדינה" אומר ניר אורבך, מנכ"ל מפלגת הבית היהודי בראיון חגיגי לכיפה. היום החל המפקד לבית היהודי ואתר האינטרנט להתפקדות עלה לרשת. אורבך מסביר את הסיבות העיקריות ליציאה למפקד ומאמין כי הבית היהודי צפוי לגדול ולהתחזק "ציבורית היום הבית היהודי נמצא בכל המקומות המרכזיים, משרד המשפטים, משרד החינוך, משרד החקלאות, חקיקה ענפה בכנסת. אנחנו אומרים בלי להתבלבל: אנחנו רוצים להגיע להנהגת המדינה. כדי להגיע להנהגת המדינה צריך שני דברים: חיזוק הבסיס של הציונות הדתית ומיצוי הפוטנציאל בתוך הציונות הדתית והדבר השני הוא חבירה לציבור נוסף כדי להגיע יחד איתו להנהגת המדינה כי הציונות הדתית לבד, מבחינה מספרית, לא יכולה לעשות את זה"

.

"המישור השני הוא מישור כלכלי, למפלגה אין הרבה דרכים לגייס כסף" מונה אורבך סיבה נוספת ליציאה למפקד, וכן לנוהל חדש של גביית דמי חבר שנתיים מהמתפקדים. "הנושא של גיוס תרומות הוא מאוד מצומצם ומוגבל וכמעט בלתי אפשרי. גיוס ממקורות אחרים הוא אסור. הדבר הכמעט יחידי שאפשר לעשות זה דמי חבר שנתיים קבועים. הליכוד עושה את זה וגם העבודה, בדקנו מספרית ואנחנו גובים את המחיר למתפקד הכי נמוך מול כל המפלגות".

"המפקד החדש לא מוחק את ספר הבוחרים אבל אנחנו נכנסים לתהליך קבוע של תשלום דמי חבר. מעתה, כמו כל מפלגות המפקד הגדולות, כל חבר צריך לחדש את החברות שלו מידי שנה, מי שלא יחדש לא יהיה זכאי לבחור ולהיבחר באקטים הפוליטיים". עלות ההתפקדות היא 89 ש"ח לזוג, 59 ש"ח ליחיד ו-45 ש"ח לאזרחים ותיקים או לצעירים עד גיל 25.

מפקד יביא אתכם להנהגת המדינה?

"מפלגה גדולה צריכה מפקד גדול. הליכוד לפני שהוא הגיע להנהגה יצא למפקד, יש לו מעל 100 אלף מתפקדים" אומר אורבך ומוסיף כי ספר המתפקדים של הליכוד פתוח באופן רציף, כל הזמן, וזה גם התכנון עבור מפגלת הבית היהודי.

המפקד האחרון של הבית היהודי היה בסוף שנת 2012, אז יצאה המפלגה בקמפיין שמזוהה יותר מכל עם הפיכתו של נפתלי בנט לראש המפלגה- "משהו חדש מתחיל". במפקד הקודם התפקדו 57 אלף מתפקדים, במערכת הבחירות האחרונה, ב-2015, פתחה המפלגה את ספר הבוחרים שוב למשך חודש ו- 20 אלף איש נוספים התפקדו. כרגע עומדת המפלגה על 77 אלף מתפקדים מהמפקד הקודם.

אורבך אומר כי במפקד הנוכחי מתכוונים לשים דגש מרכזי גם על מועצות הסניפים ומרכז הבית היהודי, שלאור הקדמת הבחירות ב-2013 והיציאה המהירה למפקד, הוזנחו במפקד הקודם. גורמים במפלגה טוענים כי ההתפקדות הרבה במפקד הקודם הייתה לא מעט בזכות הקדמת הבחירות והאווירה הפוליטית ששררה בציבור. היציאה למפקד בזמן שנחשב לרגוע יחסית מבחינה פוליטית עלול להעלות חששות.

למה לצאת דווקא עכשיו למפקד?

"מבחינתי הייתי יוצא לפני שנה. דווקא היום, כשאנחנו לא קרובים לבחירות, אפשר לעשות את זה בצורה מסודרת ורגועה ולהתחיל לבנות את הקומה הבאה. יש לנו את ציבור המתפקדים שנתן בנו אמון לפני שלוש שנים, אנחנו צריכים לחדש את האמון עם אותם מתפקדים ואנחנו צריכים לפתח את הקומה הבאה. זה בלי לחץ, זה ברוגע. אני מניח שברגע שנתחיל חברי הכנסת יתחילו להסתובב יותר בשטח. זה תהליך שהוא טוב למפלגה, דינאמי ויוצר חיבור יותר חזק לשטח".

עם ההכרזה על היציאה למפקד אמר נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הבית היהודי "עד לפני 4 שנים הציונות הדתית הפוליטית הלכה ודעכה, הלכה וגססה. השיא היה בשנת 2009 עת קיבלנו 3 מנדטים. היינו קטנים, חלשים, לא משפיעים. לא בממשלה, לא בכנסת, ולא בציבוריות הישראלית".

"הארץ לא עמדה מלכת כשממשלת הליכוד פינתה באכזריות את חבל הארץ הפורח בגוש קטיף וגירשה באטימות אנשים מבתיהם. כשהורידו אותנו מהגגות, בבתי הקפה בתל אביב אנשים הפכו עמוד בעיתון. לא עוד. הבית היהודי של היום מובילה את מהפכת ההנהגה של המחנה הלאומי בישראל. אנחנו לא מתנצלים על מי שאנחנו, לא מתנצלים על הערכים שלנו. לא מוכנים להקים עוד מדינה בתוך הארץ שלנו, ולא מתביישים למשול על פי ערכינו".

בנט קרא לציבור להתפקד ואמר כי המפקד הוא "עוד שלב בדרך לחיבור ציבורים חדשים למפלגה, עוד שלב בדרך להנהגה. כי רק כשנהיה על גג ההנהגה של ישראל - לעולם, לעולם לא יורידו אותנו שוב מהגגות".

בבית היהודי דובר על תחילת היציאה למפקד כבר לפני חודש. בגלל קשיים טכניים בהעלאת אתר ההתפקדות נדחה מועד היציאה למפקד שוב ושוב. רק היום הצליחו להתגבר על הקשיים ולצאת לדרך. בקרוב אמור להתפרסם ברשת סרטון לקידום המפקד עם נפתלי בנט ואיילת שקד.