הבית היהודי ויתר על תיקי החינוך והרווחה

בבית היהודי דחו קבלת תיקי החינוך והרווחה שהוצעו להם על ידי ראש הממשלה, זאת מכיוון שאין זה ראוי להחזיק בתיקים לתקופה כה קצרה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/12/14 16:12 ג בטבת התשעה

הבית היהודי ויתר על תיקי החינוך והרווחה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מפלגת הבית היהודי דחתה היום (ה') את הצעת ראש הממשלה לקבל את תיקי החינוך והרווחה עד לבחירות, כך דווח היום ברשת ב'. הסיבה לפי גורמים ב'בבית היהודי': אין זה ראוי להחזיק בתיקים לתקופה כה קצרה. ככל הנראה בכדי למנוע ביקורת ציבורית וטענות על שימוש לא ראוי בתקציבי המשרדים.

ד"ר הדר ליפשיץ, החוקר את שירותי הדת ותקצוב החינוך הדתי והחרדי, אמר בתגובה, כי זו בושה וחרפה לבית היהודי ולמנהיגה נפתלי בנט. ואמר כי הוא רואה בסירוב לקחת אחריות על משרדי החינוך והרווחה עד הקמת הממשלה החדשה (כחמישה חודשים) בריחה מאחריות.

"מי צריך, לדעתם, לקבל את ההחלטות הנדרשות בתקופה זו? איני בקי במשרד הרווחה, אך דחיית ההחלטות במשרד החינוך משמעה פגיעה ישירה לפחות בתלמידי כיתות י. פחות לימוד מקצועות מוגברים, פחות מגמות מחשבים, פחות אומנות, פחות ספרות, פחות תנ"ך בבתי הספר הדתיים והחילוניים, פחות תושב"ע (בעיקר לבנות דתיות) ופחות עברית לתלמידים ערביים. נפתלי בנט, קח אחריות (או שתתנצל)" קרא ליפשיץ.

כזכור, אתמול העריכו במערכת הפוליטית כי יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, יקבל על עצמו את תיק החינוך, כשאת התפקיד השני - שר הרווחה, יקבל אורי אורבך במקביל לעבודתו כשר לגמלאים וותיקים.

על מנת להמשיך ולהפעיל את הממשלה עד לבחירות מחולקים בימים האחרונים התיקים של שרי יש עתיד והתנועה שפוטרו בידי בנימין נתניהו. ביום ג' קיבלה סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי, את תיק המדע, הטכנולוגיה והחלל, כסגנית שר במעמד שר.