הבית היהודי ויש עתיד השלימו: התקציבים ישוחררו

מלחמת התקציבים בין הבית היהודי ויש עתיד שעיכבה מיליארדים הסתיימה. ניסן סלומינסקי: ההעברות התקציביות יועברו כסדרן ביום שני הקרוב"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/05/14 18:05 כב באייר התשעד

הבית היהודי ויש עתיד השלימו: התקציבים ישוחררו

הבית היהודי ויש עתיד מתכתשות זו תקופה ארוכה ואת המחיר משלם האזרח הישראלי בדמות מיליארדים שעוכבו בוועדות השונות ולא הגיעו ליעדם. היום (ה') מבשר יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי שהמשבר הסתיים.

"הגענו להבנה עם יש עתיד ולפיה ההעברות התקציביות יועברו כסדרן ביום שני הקרוב, וזאת לאחר שמשרד האוצר החזיר היום את ההעברה הכספית של משרד השיכון בשלמותה כפי שתוכנן כבתחילה".

כזכור, לאחרונה מנהלים חברי שתי המפלגות וויכוח מתוקשר במסגרתו לא הועברו מליארדי שקלים בתקציבים השונים, זאת לאחר שלטענת הבי היהודי משרד האוצר מנה העברה כספית של משרד השיכון. הויכוח החמיר כשבנקמה על עצירת התקציבים הגיש שר המדע יעקב פרי ערר על הצעת חוק איסור שחרור מחבלים. בתגובה הגישו בבית היהודי ערר על ארבע הצעות חוק של יש עתיד. היום (ה') כאמור הגיע המשבר לסיומו.

בין היתר הגיעו בין המפלגות להבנות ולהסכמות לגבי מחיר מטרה בשוק הדיור, כך הודיע שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בכנס התאחדות בוני הארץ.

לדבריו ביממה האחרונה הגיע להסכמות עם שר האוצר יאיר לפיד ובשיתוף הדוק עם מנכ"ל משרד רוה"מ הראל לוקר בנוגע למחיר מטרה: "הגענו להבנות ולהסכמות על מחיר המטרה שלא מצריך חקיקה, בשונה מחוק מע"מ בשיעור אפס. אנו ערוכים להפעיל את התוכנית מרגע הישמע ה'גונג' ולתת את הסחורה לשוק הדיור. אנחנו מדברים בארבע שנים הקרובות על 46,000 יח"ד חדשות. במסגרת מחיר מטרה נשווק כ-ששת אלפים יחידות דיור ב-2014 ואחרי זה עשרת אלפים דירות בכל שנה. בעיקרון תוכנית מחיר מטרה תהיה בכל הארץ במקומות שבהם ערך הקרקע יכול לשאת את זה. המחיר למטר יהיה עד שישה עשר אלף שקל למטר".

השר אריאל קבע כי "גם משפרי דיור ייהנו ממחיר המטרה, בנוסף לרוכשי דירה ראשונה. באמצעות כך נשפיע על הרבה יותר עסקאות בשוק הדיור"

בנוגע למחסור בעובדים בענף הבנייה בישר השר אריאל: "ביום ראשון הקרוב נביא החלטת ממשלה שתיתן עוד חמשת אלפים עובדים פלסטינים. בנוסף, מביאים מאירופה 1500-2000 עובדי בניין, ואנחנו לקראת סיכום להביא חמישה עשר אלף עובדים סינים".

השר הוסיף וקבע: "מפלס האגו בירידה ומפלס העבודה בעלייה. נכון, אנחנו לא עומדים בקצב ועדיין הדיונים הם דיונים ענייניים שמפרים ומוציאים תוצרת יותר טובה. התקדמנו עם תזכיר חוק מע״מ. אנחנו מבינים שועדת כספים לא תעשה לנו חיים קלים. ונתמודד שם בכוחות משותפים כדי להעביר את חוק מע"מ בשיעור אפס הכי מהר".

לבסוף הודיע השר אריאל על הקמת אתר שיווקים חדשני שאליו כל אזרח יוכל להיכנס וללחוץ על אזור בארץ ואחרי זה לפי הערים ולקבל מידע מפורט: תב״ע, לראות מה המצב הסטטוטורי שלה. לראות איפה בתי הספר, איפה מוסדות החינוך, איפה תחנות האוטובוס, מה הוא קונה בעצם. "שיווקנו קרוב לארבעים ושתים אלף יחידות דיור, זה עדיין לא מספיק. האתר יחייב אותנו עוד יותר. כשאנחנו מפרסמים ואומרים זה מה שנמכור ב-2014 זה מחדד את התובנה. האתר יעלה תוך כשבועיים שלושה".