"הבית היהודי" השיגה 100 מיליון שקל להוזלת תשלומי ההורים

המפלגה הכניסה את סעיף הוזלת תשלומי ההורים בישיבות התיכוניות ובאולפנות, כחלק מההסכם הקואליציוני מול הליכוד. צוות בראשות בנט, נציגי ההורים והמוסדות, יגבש רפורמה בתשלומים לקראת השנה הבאה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/03/13 12:13 ו בניסן התשעג

"הבית היהודי" השיגה 100 מיליון שקל להוזלת תשלומי ההורים
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

ההסכם הקואליציוני שחתמה ”הבית היהודי“ מול ”הליכוד ביתנו“ כולל הקלה משמעותית בתשלומי ההורים לבתי הספר הדתיים. על פי הסיכום, כמאה מיליון שקלים יועברו לסבסוד תשלומי ההורים בישיבות התיכוניות ובאולפנות, מתול מגמה להפחית משמעותית את התשלומים בגין שכר הלימוד, מהילד השני ואילך.

כמו כן הוחלט על רפורמה מקיפה שתערך בתקצוב מוסדות החינוך של הציונות הדתית, כבר בתוך 90 יום, לצורך הוזלת שכר הלימוד. לטובת קידום הנושא יוקם צוות בראשות יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, בו יהיו חברים גם נציגי ההורים, נציגי המוסדות, נציגי משרדי החינוך והאוצר ואנשי ועדת הכספים. הצוות יפעל לאלתר לטובת הוזלת התשלומים כבר מהשנה הבאה.

ישיבת סיעת "הבית היהודי", היום (צילום: הבית היהודי)

על מנת לחשק את פעילות הצוות בזמנים - סוכם כי במידה ועבודת הצוות לא תסתיים עד תחילת שנה"ל הבאה, תפעל הממשלה להקים קרן מלגות לסבסוד התשלום באופן מיידי.

מ“הבית היהודי“ נמסר בתגובה כי "אנו רואים בהישג של הורדת שכר הלימוד קיום הבטחה לבוחרינו. אין שום סיבה שהציבור שלנו ישלם על חינוך ילדיו יותר מאשר כל מגזר אחר. זהו תיקון עוול של שנים שמסמל מבחינתנו את החשיבות הרבה שאנו מעניקים לחינוך ואת יכולתנו כנציגי ציבור להיות קשובים לקריאה שהופנתה אלינו בכל מפגש הציבור ובכל חוג בית בכל מקום בארץ".