הבית היהודי: "ההצעה לפריימריז אפילו לא הועלתה לדיון בתקומה"

דבריו של מזכ"ל האיחוד הלאומי הפתיעו את חברי הבית היהודי "הובהר לנו פעם אחר פעם כי ליו"ר תקומה יש התנגדות עקרונית לשיטת הפריימריז. קוראים להם לא להישאר מאחור בתקווה לקבל שריון"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 12/09/16 09:37 ט באלול התשעו

הבית היהודי: "ההצעה לפריימריז אפילו לא הועלתה לדיון בתקומה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בבית היהודי מכחישים בתוקף את דבריו של מזכ"ל האיחוד הלאומי-תקומה "הובהר לנו פעם אחר פעם כי ליו"ר תקומה יש התנגדות עקרונית לשיטת הפריימריז, כמו בעבר, ועל כן ההצעה להליכה משותפת למפקד ולפריימריז אפילו לא הועלתה לדיון במזכירות תקומה".

בבית היהודי הופתעו לשמוע את דבריו של אופיר סופר, מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי שאמר לכיפה כי מפלגתו הציעה לבית היהודי הצטרפות לפריימריז בתנאים מגבילים. לדברי סופר "הצענו שיטת בחירה איטגרטיבית שכוללת כמה מסלולי בחירה. הצענו שגם מסלול הפריימריז יוגבל בהוצאות ושיהיה פרסום אחיד, שיהיו עוד ערוצי התמודדות אחרים של גוף בוחר ושל מרכז משותף. זו הייתה שיטת בחירה מרוסנת יותר".

בבית היהודי אומרים כי למרות המחלוקות "אנו שבים וקוראים לחברינו מתקומה ליטול חלק במפקד שיצא לדרך לפני כשבועיים ושאליו הצטרפו כבר אלפים רבים ולא להשאר מאחור תוך תקווה לקבל שריון לאחר שהרשימה תיבחר. כפי שהוכח בעבודה של ועדת החוקה ומאוחר יותר בועדת הרב לוי הציבור מסתייג מאד משריונים ומוכן לאשר אותם באופן מצומצם".

סופר אמר אתמול לכיפה כי "עד לפני כשלושה חודשים פעלנו בצורה מאומצת כדי להשלים תהליך של מיזוג. אני סבור שהצענו כמעט את כל הפתרונות הפרוצדורליים והבירוקרטיים על מנת להגיע למיזוג. התחושה הייתה, ומעבר לתחושה, שבעצם לא מדובר פה בעניין טכני אלא בעניין מהותי. בעניין של דרך ולכן הבית היהודי לא מעוניינת במיזוג עם האיחוד הלאומי".

"כשמדברים על הנהגה וכשמדברים על שלטון ורוצים לעשות את זה קצת יותר מהיר מהקצב של הגאולה, אתה מבין שהדרך העתידית האפשרית שהבית היהודי עלול לבחור בה בקדנציה הבאה לא בהכרח תתאים לרוח התנועתית של האיחוד הלאומי" אמר סופר מתוך חשש, ככל הנראה, מויתורים מהותיים של הבית היהודי לצורך הגעה להנהגה. "האיחוד הלאומי רואה את עצמה כמפלגה שפונה לכלל הציונות הדתית בוודאי מייצגת נאמנה את נאמני ארץ ישראל".

"עד שלא משקמים את העניין המהותי בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי אין מה לחבר מוסדות" הסביר סופר. "אנחנו בוודאי נשמח לעשות את זה וגם עכשיו ידינו מושטת בהקשר הזה אבל אנחנו מרגישים שזה מיותר להגיע ולפנות כל פעם מחדש בהקשר הזה".