הבית היהודי באשדוד: נטפל בבעיית המסתננים בעיר

חברי הכנסת מוטי יוגב ושולי מועלם מ"הבית היהודי", סיירו באשדוד ועמדו מקרוב על בעיית המסתננים בעיר. "לא ניתן שאשדוד תהפוך למחנה פליטים של המסתננים", הבטיחו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/13 13:29 ו בחשון התשעד

הבית היהודי באשדוד: נטפל בבעיית המסתננים בעיר

חברי הכנסת מוטי יוגב ושולי מועלם מ“הבית היהודי“, הגיעו אתמול (ד‘) לאשדוד, בהזמנת עו"ד נריה און, ראש רשימת הבית היהודי באשדוד, שוקי כהן, מס' 2 ברשימה וצביקה גלברד, הפעיל האשדודי הבולט ביותר להשבת המסתננים לארצם שהצטרף לבית היהודי. מטרת הביקור הייתה לעמוד מקרוב על בעיית המסתננים לעיר, חלק מפעילותם של הח“כים במסגרת חברותם בשדולת להשבת המסתננים.

עשרות רבות של תושבים המתינו לחברי השדולה שהצהירו כי "אשדוד לא תהיה מחנה פליטים או שטח כבוש של המסתננים". התושבים סיפרו כי המסתננים פתחו במרכז המסחרי 15 חנויות, הם מתגוררים בדירות מפוצלות בקבוצות גדולות, משתכרים, מתקוטטים, עושים צרכיהם על המדרכות ובכניסות לבתים, שוברים בקבוקים ומרעישים עד השעות הקטנות של הלילה, גם בשבתות ובחגים.

התושבים הוסיפו כי עם רדת החשיכה הם מסתגרים בבתיהם, נועלים דלתות ומגיפים חלונותיהם, מחשש להיתקל במסתננים. "הפניות למשטרה ולמוקד 106 אינן נענות כלל או שהן מטופלות בסלחנות רבה. אנשי המשטרה אומרים לנו שידיהם קשורות", ציינו התושבים. לפני כמה ימים אחד המסתננים נכנס לחנויות והיכה את הזבניות. שיפוצניק סיפר כי נותר ללא עבודה לאחר שהמסתננים השתלטו על תחום עיסוקו.

ח"כ מוטי יוגב ציין כי המצב באשדוד מזכיר את אזור דרום ת"א שהפך לשטח כבוש, וציין כי השדולה בכנסת בראשות הבית היהודי תעשה הכל במטרה לגייס חברי כנסת מכל הסיעות כדי להחזיר את חוק השבת המסתננים לארצם. ח"כ יוגב: "יש להחזיר אותם לנגב, לספק להם לחם ומים עד להחזרתם ובמקביל להחמיר הענישה נגד המעסיקים והמסיעים".

ח"כ שולי מועלם, חברת השדולה, הסבירה לתושבים המודאגים כי "הפעילות מול המסתננים צריכה להיעשות מול משרד הפנים והמשטרה, מול מעסיקים ומשכירי דירות, תוך שימוש במתקני שהייה". לדבריה: "הביקור ברובע ב' באשדוד נועד לחזק את הפעילים במקומות הבעייתיים. חברי הכנסת של הבית היהודי, באמצעות השדולה, לקחו על עצמם את הטיפול בהשבת המסתננים לארצם".

חבר המועצה עו"ד נריה און, ראש רשימת הבית היהודי באשדוד, שפגש גם מסתננים, חלקם בעלי משפחות עם ילדים קטנים ונשים בהריון, סיפר לתושבים כי הוא הציף את הבעיה בישיבה של השדולה בכנסת, שם הציע בשלב ראשון להעבירם למחנות. במקביל הוא הציע לקנוס ביד קשה את המעסיקים שלהם.

עו"ד און אומר כי "רשימת הבית היהודי באשדוד לקחה על עצמה לטפל לעומק בבעיית המסתננים באשדוד וברובע ב' בפרט וכמו שהצפנו את הבעיה במסגרת השדולה בכנסת, כך נפעל בעזרת השדולה בראשותה של ח"כ שקד ובהשתתפות פעילה של חברי השדולה ח"כ יוגב ומועלם, ובעזרת נציגינו המקומיים שוקי כהן וצביקה גלברד, שגם הם חברים בשדולה להשבת המסתננים לארצם".