"הבית הדרוזי": המועמד הדרוזי של הבית היהודי

בבית היהודי עשו בבחירות המוניציפאליות צעד נוסף והחליטו להריץ מועמד דרוזי למועצת דלית אל כרמל: גסוב חסון (53), נשוי ואב לארבעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/13 12:53 יח בתשרי התשעד

"הבית הדרוזי": המועמד הדרוזי של הבית היהודי

אחרי פתיחת השורות לחילוניים, בבית היהודי עשו בבחירות המוניציפאליות צעד נוסף והחליטו להריץ מועמד דרוזי למועצת דלית אל כרמל. מדובר בגסוב חסון (53), נשוי ואב לארבעה.

הוא שירת כלוחם פלס"ר 244 ולאחר מכן גויס למשטרה, שם שירת 18 שנה והיה ממקימי מסתערבי מג"ב איו"ש. כיום הוא מנהל בכיר בחברת דניה סיבוס. לדבריו, החזון שלו הוא קידום העניין הדרוזי והחיילים הדרוזיים, אשר לאחר השירות הצבאי אין להם תעסוקה, ובנוסף - פעילות להגדלת כבוד האשה במגזר ודאגה לקידום הכפרים הדרוזיים מבחינת תשתיות וחינוך.

חסון הודיע כי בכוונתו לדאוג לבניית מחלקת בטחון מודרנית בדלית אל כרמל, מחלקת פיקוח מסודרת, שיטור משולב, שיטור קהילתי, במטרה להעלות את איכות החיים עקב עליית מקרי הפשיעה בקרב הנוער, שימוש בסמים, חיסול חשבונות, פגיעה בנפש וברכוש, וירי לאור יום, דבר שמוטט את תחושת הביטחון באזור.

במגמה הארצית, גסוב מתכוון לפתח בקרב הציבור הלא יהודי ובמיוחד במגזר הדרוזי את התודעה של ערכי הבית היהודי: לחנך דור חדש על אהבת המדינה כערך עליון. "בעיניי אסור לשאול 'מה המדינה נותנת לי אלא מה אני יכול לתת למדינה'", אמר. בנוסף, הוא מתכוון לפעול למען שוויון בנטל בין כל תושבי המדינה, על בסיס שוויוני כאזרח, תוך שמירת צביון יהודי במדינת ישראל. "השר נפתלי בנט היה השר היחיד שבחר להגיע למגזר הדרוזי ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. אני רואה בו ובבית היהודי שותפים לאותה דרך - חיזוקה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

הרשימה של חסון היא אחת מ- 85 רשימות שהבית היהודי מריצה ברחבי הארץ, מתוכן 13 לראשי רשויות - שני מועמדים חילוניים (בבית שמש ובנשר). יו"ר הבית היהודי, השר בנט, הציב מטרה אסטרטגית לבחירות: חדירה לפריפריה וכיבוש ראשות עיריית קרית מלאכי. הצפי הוא שהמפלגה תכפיל את כוחה לעומת 78 חברי מועצות היום. נשים מוצבות בצמרת של 26 רשימות וקיימים שיתופי פעולה עם יש עתיד, הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וחב"ד. במודיעין עילית החרדית מתקיימות בחירות לראשונה מזה שנים רבות, בעקבות התמודדות של מועמד הבית היהודי, צפריר שרוני, הצפוי להיבחר למועצה. בעקבות התמודדותו נחשפו סדקים גם בברית החרדית ותהיה במקום יותר מרשימה חרדית אחת.

לדברי מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, "הצבנו לעצמנו מטרה- לשרת את האזרח דרך השטח והעבודה הסיזיפית של חברי מועצות עיר בכל מקום. כשנכפיל את כוחנו ברשויות המקומיות, אם ירצה ה', תוך המתווה של חיזוק הפריפריה ותוך פעילות בחירת ראש עיר בקרית מלאכי, בשדרות ובנציגים רבים בערים נוספות, נילחם כדי שהחיים של האנשים יהיו טובים יותר עם יותר ערכים וזהות יהודית שמביאה הבית היהודי".

מהבית היהודי נמסר כי, "שנת 2013 נפתחה בהישג מרשים בחירות לכנסת. שלהי שנת 2013 יביאו לקפיצה מרשימה בהישגים האלקטוראליים של המפלגה ברשויות המקומיות. משהו חש התחיל לפני שנה, ממשיך עכשיו, וביתר שאת יגיע כשנהווה מכפיל כוח בסיוע למען האזרח בצפון ובדרום, בירושלים ובמרכז".