הביצה הירושלמית בדרך אל מועצת העיר

רז קיל, מהדמויות המוכרות בביצת הרווקים, מצא עצמו במקום השלישי ברשימת "הבית היהודי" בבירה. אחרי מסיבת גג וסבבי פאבים שלא ממש אפיינו את שלטון המפד"ל ז"ל, קיל מרוצה בעיקר מהתעוררות הצעירים הדתיים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/10/13 16:45 יז בחשון התשעד

הביצה הירושלמית בדרך אל מועצת העיר

דומה כי הביצה הירושלמית מעולם לא חלמה להתגייס לטובת מועמד משלה למועצת העיר. ”סרוגים“ כבר מזמן ירדה מהמסך ונעלמה אל הארכיונים, אבל רז קיל (35), תושב רחביה, עורך מדור הברנז‘ה ב“מצב הרוח“ ואחת הדמויות היותר מוכרות בביצה הירושלמית, ינסה מחר להיבחר למועצת העיר מטעם ”הבית היהודי“. מהמקום השלישי והריאלי (כך לפי הסקרים), קיל בטוח שהוא בפנים.

את השבת האחרונה עשה קיל, כתמיד, יחד עם חבריו בבית הכנסת הביצתי ”מניין הצעירים“ ברחוב שמעוני. בזמן בו אתם כנראה סיימתם את התפילה, קיל המשיך לרחוב חרל“פ, אל המניין המאוחר לצעירים המתחיל בשעה 10:30. בקידושים שנערכו בשני בתי הכנסת, קיל הבטיח לפנק בקידוש הבא עלינו לטובה, בשבוע הבא, אם וכאשר ייבחר למועצת העיר.

בראיון לכיפה אומר קיל כי ”יש בירושלים מאות צעירים שחיים בקטמון, נחלאות, בקעה - חיים פה שנים בירושלים, אחרי שרבים מהם החלו את הרומן הירושלמי שלהם בעקבות לימודיהם באוניברסיטה העברית. כל אלו לא קיבלו שום ביטוי ברמה המוניציפאלית“.

קיל מספר כי האפרוריות של מערכת הבחירות המקומיות, שבדרך כלל לא מעניינת צעירים רבים מקרב דיירי נחלאות או קטמון, נדחקה מעט הצידה השנה. מלווה בדוד פורת ועינת ברזילי, קובי אריאלי ושמוליק דניאל, רועי וולף, שוקי זוהר, שלומי לוי ושמות מוכרים נוספים מהביצה הירושלמית הרווקה והמבוססת, קיל ”גרר“ אל הבירה הקרירה את השר נפתלי בנט, שהגיח לסבב פאבים. החגיגה המשיכה במסיבת גג ובמשחקי כדורסל מול ”התעוררות“. לא בדיוק האווירה שמאפיינת את המפד“ל בירושלים, שבדרך כלל עסוקה תקציב השנתי לישל“צ.

”יש צעירים רבים שפתאום הבינו שהם יכולים לבחור במישהו משלהם, מהחבר‘ה, שיכנס למועצה וידאג להם“, אומר קיל, ”אנחנו צריכים לדאוג למלגות לסטודנטים, להורדת מחירי הדיור - בעיקר לאוזן קשבת למי שעד כה לא ידעו בכלל מי יושב במועצת העיר. אם הם ידעו, הם לא כל כך הבינו למה“.

”היתרון שלי על רחל עזריה ועל התעוררות, הוא כמובן העובדה שאני מהווה חלק בלתי נפרד ממפלגה גדולה, בת 12 מנדטים, השולטת על צמתים מרכזיים בקבלת ההחלטות בישראל, מאפשרת לי להכנס בדלתות פתוחות ולפעול מול השר נפתל בנט ומול השר אורי אריאל, על מנת לסייע לצעירים בירושלים“, הוא מסביר את השיטה, ”סתם לבחור בצעיר מפני שהוא צעיר, זו לא המטרה. זה לא מועיל לאף אחד, הוא גם לא יוכל להוביל מהלכים משמעותיים ממועצת העיר. אנחנו בבית היהודי נוכל לפעול מול נציגנו בכנסת, כדי להעביר את ההחלטות“.

במידה ויבחר למועצת העיר, מקווה קיל לקדם הטבות לסטודנטים ולמשוחררי צבא, לפעול להענקת מלגות עירוניות לסטודנטים, בדומה להסדרים קיימים ברשויות מקומיות רבות בארץ, לקדם תכניות ופעילויות לצעירים ולנוער, לרבות בניית מבנים לתנועות הנוער. ”אתמוך תמיד בתוספות תקציב לקידום התרבות ולאירועי הפנאי אקדם בניית דירות להשכרה ודיור בר השגה לצעירים. אעשה זאת בתיאום עם המוסדות האקדמאים בירושלים, בדומה לקיים במקומות רבים בעולם אפעל להקלת תנאים שיזמינו התבססות תעשייה בעיר, ובכך ייצרו מקומות עבודה חדשים“, הוא מבטיח.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן