הביני"שים של חיל הים – אתמול סיימו מסלול, היום מפגיזים בסיסי טרור

בני הישיבות המשרתים בחיל הים סיימו רק אתמול את המסלול המאתגר בדרך אל פלגות ספינות הדבורים. כבר היום הם הפגיזו מטרות טרור ברצועת עזה – בירי מן הים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 15/11/12 15:13 א בכסלו התשעג

הביני"שים של חיל הים – אתמול סיימו מסלול, היום מפגיזים בסיסי טרור
דובר צהל, צילום: דובר צהל

לא רק כוחות חיל האוויר פועלים נגד מטרות הטרור ברצועת עזה, כי אם גם כוחות חיל הים - וביניהם גם בני הישיבות אשר רק אתמול סיימו את המסלול המורכב בדרך אל פלגות ספינות הדבורים - וכבר היום הם מפציצים מטרות טרור ברצועה.

(לוחמי חיל הים על מגרש המסדרים, אמש. צילום: פרטי)

אמש (ד') עמדו בבסיס חיל הים בחיפה 14 בני הישיבות בטקס סיום מסלול יחידת ספינות הדבורים אליה התגייסו לפני מספר חודשים. בני הישיבות המתגייסים לספינות הדבורים של חיל הים מיועדים לשרת בזירה המבצעית ביותר של פלגות הדבורים - היא רצועת עזה. היום, לאחר הטקס, יצאו ספינות הדבורים מפלגת הדבורים 916 בבסיס חיל הים באשדוד ועליהם בני הישיבות על מנת לקחת חלק פעיל במבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. בשעות אלה מבצעים ספינות הדבורים של חיל הים ירי אל עבר הרצועה כחלק מן הפעילות הצה"לית שם.

"צאו, השמידו האויב וחזרו בשלום", ברך סא"ל גיל רינת מפקד מסגרת בט"ש בבה"ד חיל הים את הלוחמים הטריים שזו טבילת האש הראשונה שלהם. ספינות הדבורים מצוידות ב"תותח טייפון" הקטלני באמצעותו מפגיזים בשעות אלה ברצועת עזה. התותח הוא כלי מלחמה מתקדם פרי פיתוח ישראלי של רפאל המצויד בפגזים נפיצים בעלי יכולת הרס רב. בני הישיבות מוכשרים בנשק שלו 99% פגיעה במטרה, גם בתנאי ים קשים, והוא נשלט על ידי ג'ויסטיק שבספינות.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il