הבחירות שאנו עושים?!

אם אתם רוצים לשלב תורה ועבודה כמו שלמדתם מאז ומעולם במורשת הרבנית של יהודי ספרד- מה לכם לחפש במוסדות של חליפות ומגבעות שחורות

חדשות כיפה רבקה שמעון 15/01/15 21:36 כד בטבת התשעה

הבחירות שאנו עושים?!

בכוונה כתבתי בכותרת גם סימן שאלה וגם סימן קריאה. כי עם כל הבחירות שאנו עושים בחיים, לא תמיד ברור לנו שהבחירה היא באמת שלנו ולא בכוונת מכוון של הריבונו של עולם שמנהל את חיינו. זה קצת כמו בשידוכים. איך בכלל יש לנו אומץ להחליט עם מי להתחתן? ממש מפחיד, הזוי ממש. אלא אם כן נאמין, שבדרך שהלכנו, בהחלטות שקבלנו, בבחירות שעשינו, במה שחתכנו, במה שקבלנו על עצמנו - שם גם נמצאת ידו המכוונת של הקב"ה.

זה הרבה התלבטויות, בחירות, עם תבלין חובה שנקרא-אמונה.

אותו דבר זה בבחירות לכנסת. אתמול בחרנו נציגים ל'בית היהודי', שלעניות דעתנו, (הקטנה, ממש בקטנה) ינהיגו ויכוונו את העניינים לפי השקפתנו. מה שיקרה מעתה והלאה קצת תלוי בנו והרבה בריבונו של עולם. אבל, לפחות השתדלנו.

הרשו לי להרהר בקול על היום בו נשים את הפתק בקלפי.

אחינו בני העדה האתיופית, למשל. מי במדינה הזו כיוון ותמך וחינך את יהודי אתיופיה ברוח המתאימה להם ביותר, אם לא הציונות הדתית? עצוב לראות ברחוב את תוצאות החינוך החילוני, כפי שהוא משתקף בבני העדה האתיופית. לעומת זאת, מי ששפר עליו חלקו ו'נפל' באולפנה או בישיבה תיכונית, או בישיבת הסדר- יצא בן אדם עם משנה סדורה ובריאות נפשית מבלי לאבד את מורשתו. אם אנחנו רוצים שמשה סלומון יכנס לכנסת, עלינו להשתדל ולהצביע ל'בית היהודי'.

כנ"ל לאחינו בני עדות המזרח.

עכשיו כשברור שש"ס כבר לא תשיב עטרה ליושנה, על הצבור הספרדי לשבת ולעשות חשבון נפש. האם אתם מעוניינים למכור את עצמכם שוב לעקירות ישובים והסכמים שגורמים לנו נזק בל ישוער? אי אז תמצאו את עצמכם בדרום ובצפון מול קטיושות, טילים, ומנהרות מתחת לבית. אם אתם רוצים לשלב תורה ועבודה כמו שלמדתם מאז ומעולם במורשת הרבנית של יהודי ספרד- מה לכם לחפש במוסדות של חליפות ומגבעות שחורות, שישאירו אתכם תלויים בחסדי גמ"חים ואת ילדיכם חסרי מקצוע מכובד.

ככל שמפלגה כמו הבית היהודי תהיה גדולה וחזקה, כך יהיו לה אפשרויות לתקצב את עיירות הפתוח, מוסדות הלמוד, וכן, גם את הישיבות התיכוניות והאולפנות. עדין קיימת האופציה לחזק את המפלגה החדשה של אלי ישי, שכולנו מקווים שיעבור את אחוז החסימה. כי אם לא, אם נהיה קטנים, אם לא נתחזק, תשתלט עלינו ממשלת שמאל, ממשלת הרס ואובדן.

לפחות על זה אנחנו צריכים לקחת אחריות, לשנס מתנים ולהראות כלפי שמיא שעשינו את המקסימום לפי הבנתנו. את ההמשך נשאיר בידי ריבונו של עולם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן