הבחירות לרבני ערים הוקפאו עד לתום הבחירות המקומיות

עיכוב נוסף בבחירת רב ראשי לירושלים: המשרד לשירותי דת הודיע לבג"ץ כי הליכי בחירת רבני ערים - בכל הארץ - יוקפאו עד לקיום הבחירות ברשויות המקומיות. ההחלטה ניתנה בעקבות עתירת "נאמני תורה ועבודה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/05/13 14:36 יד בסיון התשעג

הבחירות לרבני ערים הוקפאו עד לתום הבחירות המקומיות
Ester Inbar-cc-by, צילום: Ester Inbar-cc-by

המשרד לשירותי דת הודיע אמש (ד‘) לבג“ץ כי הליכי בחירת רבני עיר בכל הארץ, לרבות בירושלים, הוקפאו עד לקיום הבחירות ברשויות המקומיות בסתיו הקרוב. כמו כן ביקש המשרד מאת בית המשפט ארכה בת 4 חודשים על מנת לשקול את הצעתו של בית המשפט לשנות את ההליך לבחירת עיר הקבוע בתקנות.

הודעה זו הוגשה במסגרת עתירה שהגישה תנועת ”נאמני תורה ועבודה“ לבג"ץ ובה נתבקש בית המשפט לפסול את התקנות הקובעות את ההליך לבחירת רבני עיר, מחמת דחיקתם החוצה מתהליך הבחירה של ציבורים שלמים, ובתוכם נשים, דתיים אשר אינם חברים בבית כנסת, מסורתיים וחילוניים הכפופים לרב העיר לפסיקותיו ולהנהגתו.

בצו על תנאי שהוציא בג"ץ לפני כשנה וחצי הורה למדינה לנמק מדוע לא ישונו התקנות. בשלב מאוחר יותר המליץ בג"צ למדינה לשנות את התקנות אך השר הקודם לשירותי דת, יעקב מרגי, הודיע לבג"ץ כי אין בדעתו להיתר להמלצה. בעקבות חילופי הגברי במשרד לשירותי דת הודיע סגן השר, הרב אלי בן דהן, כי בדעתו לבחון את הסוגיה. תנועת ”נאמני תורה ועבודה“ הסכימה לארכה המתבקשת.

עו"ד אסף בנמלך, שהגיש את העתירה, ציין כי ”שיטת הבחירות הנוכחית של רבני עיר היא מקור לא אכזב לתקלות ולליקויים. נוצרה עתה הזדמנות לשינוי השיטה הקלוקלת, ולבחירת רבנים אשר יתאימו לקהילתם וזו תתאים להם. קיימים רבני יראי שמיים וראויים רבים אשר אינם מקושרים במפלגה או בממסד דתי זה או אחר וראויים להזדמנות שווה להיבחר על ידי בני עירם, על בסיס השקפותיהם ומידת התאמתם לעיר ולאופי תושביה“.