הבחירות לרבנות ירושלים שלב אחרי שלב

בארבע אחר הצהריים תחל ההצבעה על זהות שני הרבנים הראשיים החדשים לירושלים. כך יתנהלו הבחירות שלב אחר שלב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/10/14 11:51 כז בתשרי התשעה

הבחירות לרבנות ירושלים שלב אחרי שלב
אולם המליאה. צילום: דוברות, צילום: אולם המליאה. צילום: דוברות

בעוד שעות ספורות תחל ההצבעה על זהותם של שני הרבנים הראשיים החדשים לירושלים והלחץ בעיצומו. המועמדים המשמעותיים בבחירות הינם הרב שמואל אליהו, הרב שלמה עמאר והרב חיים אמסלם בצד הספרדי והרב אריה שטרן והרב משה חיים לאו בצד הספרדי.

כיצד יתנהל יום הבחירות?

בשעה 15:45 יגיעו חברי וועדת הבחירות לאולם מליאת מועצת העיר ירושלים בכיכר ספרא ויערכו ישיבה אחרונה. ישנם בסך הכל שישה חברי ועדה ושלושה משקיפים, אחד מהלשכה המשפטית של המשרד לשירותי דת ושניים נוספים. במהלך הישיבה יודיע מזכיר הוועדה מי הסיר את מועמדותו והוועדה תאשר זאת ותסיר את הפתקים מהקלפי. ראוי לציין, הרב יהודה דרעי למשל, שהודיע אתמול כי הסיר את מועמדותו, לא עשה זאת באופן רשמי ועל כן כרגע לפחות הוא מועמד לבחירת רב ראשי ספרדי לירושלים.

בשעה ארבע בדיוק יחל תהליך הבחירות לרבנות ירושלים וחברי הגוף הבוחר, 48 במספר, יגישו שני פתקים לקלפי. על מנת להבדיל בין הרב הספרדי והרב האשכנזי נכתבו המילים 'רב ספרדי' ו'רב אשכנזי' על המעטפות בצבעים שונים - אדום לספרדי ותכלת לאשכנזי. ברגע שחבר הגוף הבוחר נכנס להצביע באולם המליאה, הוא לא יכול לצאת מהמקום למשך שלוש שעות על מנת שלא יוכל להדליף למי הצביע.

(צילום: דוברות)

בשעה 19:00, שלוש שעות לאחר פתיחת הקלפי ההצבעה תסתיים וחברי הוועדה יספרו את הקולות. כל חבר וועדה מקבל את כל הפתקים, בודק האם ההצבעה כשרה ומעביר הלאה. בהנחה שכל 48 חברי הגוף הבוחר יגיעו להצביע מדובר יהיה על 96 קולות. כשעה לאחר מכן, סמוך לשעה 20:00, יצאו חברי הוועדה יחד עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן להכריז על זהותם של המנצחים באולם מליאת העיר.