הבחירות למוסדות הבית היהודי: בנט ימשיך לשריין את אנשיו לתפקידי מפתח

למרות שפורסם כי המסקנות של ועדת לוי, יחלישו בחוקה את שליטת יו"ר המפלגה נפתלי בנט, נראה כי בבחירות החשאיות למוסדות, בנט יבחר את הנשיא בעצמו

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 30/03/16 12:08 כ באדר ב'

הבחירות למוסדות הבית היהודי: בנט ימשיך לשריין את אנשיו לתפקידי מפתח
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בתחילת השבוע פורסם ב'כיפה' כי מסקנות ועדת לוי אומצו, והחוקה של הבית היהודי תחזק את כוחם של פעילי המרכז ותחליש את יו"ר המפלגה נפתלי בנט.

למרות זאת, לפי פרסום ההנחיות לקראת הבחירות למוסדות המפלגה שיתקיימו בשבוע הבא, נראה כי בנט יוכל להמשיך ולשריין את אנשיו בעמדות השפעה חזקות במפלגה, שכן הוא זה שיבחר את המועמד לתפקיד המרכזי במוסדות: יו"ר הנשיאות והמרכז.

בסך הכל ישנם 45 מועמדים למוסדות המזכירות והנשיאות. לכהונה בנשיאות המפלגה הגישו מועמדות 20 חברים ויבחרו 5 חברים מתוך 7 חברים שירכיבו את נשיאות המפלגה. 2 החברים האחרים יבחרו על ידי יו״ר המפלגה, אחד מהם כמובן, יכהן כיו"ר הנשיאות והמרכז.

לכהונה במזכירות המפלגה הגישו מועמדות 25 חברים ויבחרו 4 מתוך 9 חברים שירכיבו את מזכירות המפלגה. 4 החברים האחרים יבחרו על ידי יו״ר המפלגה. מה שעדיין מאפשר לבנט שליטה עצומה בפעילות המוסדות.

בכל מוסד מפלגתי יש חובה למינימום של 25% נשים מכהנות, בבחירות שלפנינו יכהנו לפחות 2 נשים בכל מוסד מפלגתי. כרגע ישנן 7 נשים שהגישו את מועמדותן לתפקידים.

עם זאת, ישנו נתון שפחות פועל לטובתו של בנט - הבחירות הינן חשאיות. מה שאומר שחברי המרכז יוכלו להצביע ללא שיקולים זרים, כאשר בבחירות הגלויות קשה לבטא התנגדות ליושב ראש המפלגה.

עוד צויין כי "מספר החברים הנבחרים המצויינים בהודעה זו בכל מוסד מפלגתי ואשר יעמדו לבחירה הינו על פי המלצות ועדת הרב לוי וכפוף לאימוץ המסקנות על ידי מרכז המפלגה. במידה וחברי המרכז יבחרו שלא לקבל את המלצות הועדה יערכו הבחירות על פי החוקה הקיימת היום" כך שישנה עדיין אפשרות, אמנם קלושה, כי המסקנות של ועדת לוי לא יאומצו באופן גורף על ידי חברי המרכז.

ואלו הם המועמדים לבחירות:

(צילום: הבית היהודי)

ניר אורבך, מנכ"ל המפלגה מסר ל'כיפה' כי "לאחר שנים רבות אנו יוצאים להשלמת בחירת הנציגים והנציגות למוסדות הבית היהודי, כהמשך לתהליך חיזוק המפלגה. ריבוי המועמדים והמועמדות מעידים על חוזקו של הבית היהודי והאטרקטיביות שלו. התהליך כולו מקדם אותנו בצעד נוסף להנהגת המדינה".

יערה ישורון, יו"ר פורום הנשים בבית היהודי אמרה ל'כיפה' כי כעת לנשים יש מקום בולט יותר במפלגה: "במשך שנים רבות וארוכות הנשים היו מחוץ למירוץ הפוליטי והמפלגתי. גברים היו (ועדיין) הרוב המוחץ בכל המפלגות ובוודאי בתוך מוסדות המפלגות. בשנים האחרונות משהו זז. הגברים הבינו שהם צריכים קצת לפנות לנו מקום, והנשים הבינו שהן צריכות לקפוץ למים. במשך שנים גם היה שריון לנשים שלא הצליח להתמלא, כי נשים לא הגישו מועמדות. הן הרגישו שזה לא המקום שלהן, הן חששו, ולא תמיד הבינו עד הסוף את החשיבות שלהן בתוך התהליך. בפעם הראשונה אנחנו אשכרה הולכות למלא את המכסה, והלוואי ונצליח יותר מכך ובלי שריון".

הבחירות יערכו כאמור ביום שלישי הבא כ״ו אדר ב׳ תשע״ו 5/4/16 ביד בנימין. בפתק ההצבעה יתבקשו הבוחרים לסמן 2 מועמדים בדיוק, לא פחות ולא יותר. כל סימון אחר יפסול את פתק ההצבעה של הבוחר.