הבחירות המקומיות מעבר לסיבוב: המבחן של בנט מתקרב

פחות מעשרה ימים לפני הבחירות המוניציפאליות, יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, קיים בליץ של סיורי בחירות, כולל באריאל. לבית היהודי שיא של רשימות – 88 רשימות ומועמדים לראשות קרית מלאכי ושדרות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 14/10/13 11:18 י בחשון התשעד

הבחירות המקומיות מעבר לסיבוב: המבחן של בנט מתקרב

"אריאל היא החסם המרכזי להקמת מדינה פלסטינית, ומעבר לטובת התושבים יש חשיבות אסטרטגית עילאית למדינת ישראל, וצריך שהעיר תמריא. נעזור בכל מה שאפשר" - כך אמר אמש (א‘) יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, בכנס בחירות מוניציפאליות באריאל. מלבד אריאל, השר בנט וחברי סיעת הבית היהודי סיירו הערב גם בראש העין ובגבעתיים. מדובר בשלושה כנסים מתוך כ- 500 כנסים בהם השתתפו חברי סיעת הבית היהודי בחודשים האחרונים.

המפלגה מריצה 88 רשימות ברחבי הארץ, למעלה מ- 50 נשים, חילוניים ודתיים, צעירים וותיקים, ומועמד דרוזי בדלית אל כרמל. בנט הציב מטרה למפלגה: לכבוש את הפריפריה, כולל ראשות עיריות קרית מלאכי ושדרות. הערכה היא כי המפלגה תגדיל את כוחה למעל 100 נציגים, לעומת 78 כיום.

בנט הוסיף כי "העיר אריאל יקרה לי מכל ויקרה לכל עם ישראל. הייעוד שלנו: החדרת עוד ועוד יהדות לכל עם ישראל. הייתי בשבעה של הרב עובדיה יוסף. קיבלו אותנו בצורה יפה. בניו חזרו על העובדה שרצה להיפגש איתי. אני מרגיש החמצה שלא זכינו להיפגש. בניו ובתו הדגישו שמה שהיה חשוב לרב עובדיה הוא שבכל ילד תהיה נגיעה יהודית, וזאת בדיוק הנקודה שלנו. אנחנו עושים זאת בהשלשה של השקעה בגרעינים תורניים, ברבני קהילות, ובהתנהלות היומיומית שלנו".

בהתייחסו לאוניברסיטת אריאל אמר בנט כי "תמיד מלחיצים: מה יהיה והעולם יחרים אותנו, והנה זה לא כך". לדבריו, "היום אנחנו יושבים כמעט בכל הצמתים המרכזיים בממשלה. משרד הכלכלה, משרד הדתות, וסגן שר החינוך ומשרד השיכון. אנחנו במלחמת חפירות להרחיב ולהרחיב. זה לא קל. יש התקדמויות, לא בקצב שאני רוצה, אבל יש התקדמויות".

השר בנט המריץ את המשתתפים להביא בוחרים לקלפיות: "בעוד שבוע ויומיים הקלפיות נסגרות. עכשיו הזמן לעבוד, לתלות שלטים, לייצר נראות, לשכנע אנשים וביום הבחירות לגרור אנשים לקלפי. לא להרפות. זה הפקטור. זה הזמן ללחוץ על כולם, לא רק הדתי, גם הרוסי וגם ציבורים אחרים ולהביא אותם לקלפיות. המותג הבית היהודי היום הוא מותג מנצח".

דברים דומים השמיע בנט גם בביקוריו בראש העין ובגבעתיים. "הבית היהודי יושב בצמתים הכי מרכזיים. יש לנו עוצמה אדירה", הוסיף.