"הארץ" תוקפים את הרבנות הצבאית

העיתון בחר לתקוף את הרבנות הצבאית מאחר שקיימה אירוע 'הקפות שניות' ובו הרקדה נפרדת לגברים ולנשים. "העיתון 'מחפש' אותנו, זו טענה מוגזמת", טוענים ברבנות הצבאית

חדשות כיפה אורי פולק 23/10/11 09:24 כה בתשרי התשעב

"הארץ" תוקפים את הרבנות הצבאית
במחנה, צילום: במחנה

עיתון "הארץ" פתח היום (א') במתקפה נגד הרבנות הצבאית. העיתון דיווח כי באירוע ה"הקפות השניות" שקיימה הרבנות הצבאית בשיתוף המועצה האזורית אשכול במוצאי שמחת תורה, עזבו את המקום כ-100 חיילות, זאת מפני שהונחו לרקוד באזור נפרד מזה שבו רקדו הגברים.

על אף שריקודים נפרדים מתקיימים בדרך קבע בכל רחבי הארץ, כך על פי ההלכה, בעיתון הופתעו לגלות שההפרדה התקיימה גם באירוע של הרבנות הצבאית. על פי הדיווח, מתוך כ-500 חיילים השתתפו באירוע גם כ-100 חיילות אשר התבקשו לרקוד בעזרת הנשים. ב"הארץ" אמרו כי חלק מהן החליטו לעזוב את המקום בעוד האירוע בעיצומו, זאת לאחר שנפגעו מההחלטה להפריד ביניהם.

ברבנות הצבאית הביעו היום תמיהה על פרסום "הארץ". גורם בכיר ברבנות הצבאית אמר לכיפה כי "העיתון פשוט 'מחפש' אותנו. האירוע שהתקיים בשיתוף פעולה עם המועצה המקומית היה מכובד וראוי והוגדר בהצלחה, כפי שאנחנו מקיימים 'הקפות שניות' מדי שנה. ב'הארץ' חיפשו כותרת כדי לתקוף את הרבנות הצבאית. ממה הם מופתעים, שבאירועים דתיים מתקיימות הרקדות נפרדות?".

גם בדובר צה"ל הכחישו את דיווח "הארץ" ומסרו בתגובה כי "כנהוג באירועים אלה, מדי שנה, ישנו אזור המוגדר לנשים בלבד ואזור נפרד המוגדר לגברים בלבד. אף גורם רשמי מטעם צה"ל לא הונחה לוודא כי במקום מתקיימת הפרדה בין נשים וגברים. חלק מהטענות שהועלו אינן מוכרות לרבנות הצבאית והנושא ייבדק בימים הקרובים".