הארץ טענו שבוצע תג מחיר ונאלצו להתנצל

עיתון הארץ נאלץ להתנצל היום כשהאשים בתג מחיר את השריפה במסגד בכפר אל מורייר לפני כמה חודשים זאת כאשר על פי דוח מערך הכיבוי מדובר היה בקצר חשמלי בלבד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/03/15 17:41 יט באדר התשעה

עיתון הארץ הכפיש לפני ארבעה ימים את המתיישבים, לאחר שציין בתוך כתבה שעסקה בחשדות להצתת רכבים ליד רמאללה, כי שריפה בכפר פלסטיני לפני כחצי שנה הייתה פשע שנאה. היום נאצץ העיתון להתנצל על ההאשמות במודעה קטנה שהופיעה בשוליו.

מדובר בשריפה שהתרחשה בנובמבר 2014 במסגד כפר אל מועייר הסמוך לרמאללה, אשר נחשדה כפעולת תג מחיר. צוות חוקרי הדלקות של מחוז יו"ש יצא אל הזירה אך נתקלו בהפרות סדר קשות בכניסה לכפר, שלא אפשרו לו להיכנס ולחקור את האירוע.

בעקבות האירוע הוקם צוות חקירה משותף לכבאות והצלה יחד עם משטרת מחוז ש"י ונציגי השב"כ, לאסוף ממצאים ולדגום את הזירה בסיוע חוקרים של הרש"פ.

רשף שי תורגמן, רמ"ד חקירות כבאות והצלה מחוז יו"ש הגיש את הדוח למשטרה ועל פי המסקנות קשה היה לקבוע חד משמעית את סיבת הדליקה אך ניתן היה לשלול את סיבת ההצתה. זאת בשל היעדר מציאת נוזלים דליקים באזור.

כמו כן, נכתב בדו"ח כי לא נמצאו במקום שום כתובת נאצה אופיינית כפי שהיה באירועים אחרים. צוות החקירה ציין כי הממצאים במקום הוזזו בניסיון להסתיר את הסיבה לדליקה. לאור הממצאים קבע הדו"ח בסבירות גבוהה כי היה כשל חשמלי בסביבת התנור שהיה במקום ולא מדובר בהצתה.

כאמור, עיתון הארץ לא בדק את העובדות ומיהר להוציא את דיבת המתנחלים ונאלץ להתנצל על כך היום. בהבהרה שפורסמה הודה העיתון שעל פי חוות הדעת של מערך כיבוי והצלה יו"ש השריפה במסגד נגרמה מקצר חשמלי ולא מהצתה כפי שהפלסטינים מיהרו להאשים את המתנחלים בתג מחיר.