הארגונים היהודיים בארה"ב תוקפים את אובמה

על רקע התנהלות נשיא ארה"ב, שלא הסכים לאפשר לפולארד להשתתף בלוויית אביו, יוצאים הארגונים היהודיים במתקפה: "הועידה המומה מההחלטה ומביעה הלם וצער"

חדשות כיפה אורי פולק 21/06/11 16:38 יט בסיון התשעא

הארגונים היהודיים בארה"ב תוקפים את אובמה
bobster1985-cc-by, צילום: bobster1985-cc-by

בצעד חסר תקדים, יוצאים הארגונים היהודיים בארצות הברית בהתקפה גלויה נגד הנשיא ברק אובמה, זאת על התנהלותו ביחס לשחרורו של המרגל הישראלי יהונתן פולארד להלווית אביו, מוריס פולארד ז"ל, שהובא אתמול (ב') למנוחות במדינת אינדיאנה.

הארגונים השתדלו עד כה להתחמק מעיסוק בנושא, בהתעלם ממצבו של פולארד - וגם במקרים הבודדים במהלך השנים האחרונות בהם מסרו התייחסויות פומביות, הם עשו זאת בדרך כלל בנימוס. אלא שכעת, משהו השתנה: בהודעה שפרסמו ראשי ועידת הנשיאים - ארגון הגג של כלל הארגונים היהודיים בארה"ב - נאמר כי "הוועידה המומה מההחלטה שלא לאפשר ליהונתן פולארד להשתתף בהלוויית אביו ומביעה על כך הלם וצער".

"ההתרחשויות האחרונות מחזקות את החובה לפעול מיידית לשחרורו של האסיר הנמק בכלא האמריקני, לאחר שריצה עונש חסר פרופורציה והביע חרטה על מעשיו", הוסיפו הארגונים.

בתוך כך, הוועד למען שחרורו של פולארד קורא לכל מי שמשתתף בצערו בכאבו לשלוח מכתב ניחומים לפולארד, אל בית הכלא בו הוא מוחזק. את המכתב, הם מציינים, יש לכתוב באנגלית - כדי שזה יעבור צנזורה ויגיע בסופו של דבר באופן אישי אל פולארד.