האפיפיור פורש מתפקידו; הרב מצגר: היחסים בינינו טובים מאי פעם

האפיפיור המכהן, בנדיקטוס ה-16, הודיע על פרישה מפתיעה מתפקידו. הרב הראשי מצגר: "מגיע לו הרבה קרדיט על קידום קשרים בין-דתיים ברחבי העולם"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/02/13 14:08 א באדר התשעג

האפיפיור פורש מתפקידו; הרב מצגר: היחסים בינינו טובים מאי פעם
יחצ, צילום: יחצ

העולם הנוצרי בתדהמה: האפיפיור המכהן, בנדיקטוס ה-16, הודיע היום (ב‘) במפתיע על פרישה מתפקידו בשל סיבות אישיות. בהודעת הוותיקן נמסר כי בנדיקטוס, בן ה-85, נאלץ לעזוב את כהונתו לאחר שמונה שנים בתפקיד, זאת מפני שהוא לא מרגיש שבגילו הוא מסוגל להמשיך ולמלא את התפקיד.

האפיפיור ציין בהודעתו כי "אחרי שבחנתי שוב ושוב את מצפוני מול האל, הגעתי למסקנה ברורה כי כוחי, בשל גילי המתקדם, לא מתאים יותר למלא באופן הראוי את התפקיד. אני מודע היטב לכך שהתפקיד הזה, בשל האופי הרוחני שלו, חייב להיעשות לא רק עם מילים ומעשים, אלא גם בתפילה ובסבל".

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, התייחס היום להודעת האפיפיור ואמר כי "בזמן כהונתו היו היחסים הטובים ביותר אי פעם בין הכנסייה לרבנות הראשית, ואנו מקווים כי מגמה זו תימשך". לדבריו, ”אני חושב שמגיע לו הרבה קרדיט על קידום קשרים בין-דתיים ברחבי העולם. אני מאחל לו בריאות טובה וארוכי ימים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן