האפיפיור ביקר בכותל המערבי בליווי רב הכותל

האפיפיור פרנציסקוס ביקר בכותל, נשא תפילה, והטמין פתק במקום. בהר הבית קרא האפיפיור "לעבוד יחד למען צדק ושלום". בהמשך היום ייפגש עם הרבנים הראשיים בבית הכנסת הגדול

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/05/14 09:26 כו באייר התשעד

האפיפיור ביקר בכותל המערבי בליווי רב הכותל
giulio napolitano / Shutterstock.com, צילום: giulio napolitano / Shutterstock.com

האפיפיור פרנציסקוס המבקר בימים אלו בארץ הגיע הבוקר (ב') לביקור בהר הבית ובכותל המערבי. בשמונה בבוקר התייצב האפיפיור בהר הבית וקרא "לעבוד יחד למען צדק ושלום".

לאחר מכן ירד פרנציסקוס לכותל המערבי בליווי רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, טמן פתק במקום ונשא תפילה.

בהמשך הבוקר צפוי האפיפיור להיפגש עם הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף בבית הכנסת הגדול 'היכל שלמה'. את ביקורו בישראל יסיים פרנציסקוס לקראת הערב בחדר הסעודה האחרונה בקבר דוד. כזכור, בשבועות האחרונים מתחוללת סערה סביב מתחם הקבר, לאחר שגורמים טענו כי המקום מתוכנן לעבור לידי הותיקן. במוצאי שבת התבצרו במקום כ-30 צעירים שכבלו עצמם בשלשלאות למקום במחאה על בואו של האפיפיור למקום.

בשולי ביקור האפיפיור נרשמת מורת רוח מביקורו מכיוונם של מספר רבנים. הרב שלמה אבינר הדגיש כי אין לשכוח כי מדובר ב'אויב הנוצרי' והרב ברוך אפרתי טען כי אין להסתכל עליו ויש לקרוא לו טמא. עם זאת הרב שמואל אליהו אמר בראיון ל'כיפה' שאין להתרגש מביקורו וכי "חבל על האנרגיה'.

"אם היינו רוצים לכעוס עליו יש לנו את מלוא ההצדקה אבל חבל לכעוס. זה לא מביא כלום. היה ראוי שיבקש סליחה אבל נסתדר גם בלי", אומר הרב.

"חבל לריב איתו, זה בזבוז אנרגיה. מדובר בדת שהולכת ודועכת. 6000 כמרים באיטליה לבד זנחו את הכמורה שלהם והפכו לדתל"שים. אצלנו לא תמצא רבנים שיוצאים מהדת. הציבור שאמור להיות מוביל הדרך מבין שזה לא רלוונטי לומר שאלוקים מאס בעם ישראל ובחר בעם אחר. חבל על האנרגיה".

עוד הוסיף ואמר "אי אפשר למחוק אלפי שנות דיכוי והרג וגזלה כמו שהם עשו לנו. קשה לשכוח מה הם עשו בשואה אבל צריך לאמץ את דרכו של רבי עקיבא שהסתכל קדימה באומץ ובשמחה ולבנות. לא מתוך רגשות תסכול ונקמה. קשה לבנות מתוך תחושות כאלו".