האסירים היהודיים בארה"ב דורשים אוכל כשר

משרד המשפטים האמריקאי הגיש תביעה נגד רשות בתי הכלא במיאמי, בדרישה כי זו תדאג לספק אוכל כשר לכ-250 אסירים יהודיים המצויים מאחורי הסורגים. הרשות הפסיקה אספקת המזון, מנימוקים כלכליים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/08/12 06:23 ב באלול התשעב

האסירים היהודיים בארה"ב דורשים אוכל כשר
roland-cc-by, צילום: roland-cc-by

משרד המשפטים האמריקאי הגיש תביעה נגד רשות בתי הכלא במיאמי לאחר שזו החליטה להפסיק להגיש מנות אוכל כשרות למאות אסירים יהודיים האסורים בבתי הכלא. הרשות הואשמה על ידי המשרד ב"הפרת זכויותיהם הדתיות של האסירים".

ההחלטה התקבלה על ידי הרשות, ככל הנראה, כצעד התייעלות כלכלי, היות והמזון הכשר יקר יותר מזה המוגש לכלל האסירים. ההחלטה פוגעת לא רק ביהודים אלא גם במוסלמים אדוקים השומרים על דיני כשרות מסוימים ואינם צורכים באופן מלא את המזון המוגש לכלל האסירים בבתי הכלא. בתביעה צוין כי האסירים היהודים בבתי הכלא במיאמי הוכרחו למעשה לבחור האם הם מעדיפים להרעיב את עצמם, או להפר את אמונתם הדתית.

קודם להפסקת הארוחות הכשרות, הציבה רשות בתי הכלא את האסירים היהודיים המעוניינים באוכל כשר באחד מ-13 בתי הכלא שסיפקו זאת. הארוחות הוכנו במטבחים מוכשרים מיוחדים, תחת השגחה והפרדה בין בשר לחלב, ללא חזיר או מאכלים לא כשרים בתפריט.

הערכות מומחים בארה"ב גורסות כי אספקת מזון כשר ל-250 אסירים בבתי הכלא בארה"ב עולה כ-146 אלף דולר בשנה בסך הכל. לטענת קבוצת מחקר שהוקמה בנושא, "הפסקת הארוחות הכשרות מהווה עבירה על החוק".