האם תמיכת הבית היהודי ברב עמאר מתערערת?

חשיפה: הרב אליהו סירב לתמוך ברב משה חיים לאו כחלק מדיל עם החרדים. במוצ"ש נפגש הרב אליהו עם סגן השר בן דהן בניסיון לעצור תמיכת הבית היהודי ברב עמאר. בסביבתו של הרב אליהו אומרים: "עוסקים בתפקיד רב העיר הספרדי בלבד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/10/14 23:55 כד בתשרי התשעה

האם תמיכת הבית היהודי ברב עמאר מתערערת?
נריה לוי, צילום: נריה לוי

אין דיל. לאתר 'כיפה' נודע כי הרב שמואל אליהו, המועמד לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים, סרב ביום שישי האחרון להיכנס אל מנהיג הציבור החרדי הליטאי הרב אהרן לייב שטיינמן יחד עם הרב משה חיים לאו, המועמד החרדי לתפקיד רבה האשכנזי של ירושלים ומי שמשמש כיום כרב בית הכנסת 'שונה הלכות' בנתניה, וזאת משום סירובו לתמוך במועמדותו.

עם הבעת התמיכה מצד מנהיגי הציבור החרדי הרב אהרן לייב שטיינמן והאדמו"ר מגור במועמדותו של הרב שמואל אליהו לרבה הספרדי של ירושלים, החלו גורמים שונים בסביבה החרדית לדווח על 'דיל' שנסגר בין הרב אליהו לבין הרב לאו. במסגרת ה'דיל' שנסגר לכאורה, בתמורה לתמיכה החרדית בו עתיד היה הרב אליהו לשכנע את הנציגים הדתיים הלאומיים בגוף הבוחר אשר תומכים בו להעביר את תמיכתם מהרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית לתפקיד רבה האשכנזי של ירושלים, למועמד החרדי לאו.

על פי המידע שהגיע ל'כיפה' היו מי שניסו אמנם בסביבה החרדית לרקום את ה'דיל' המדובר אך בסביבתו של הרב אליהו סרבו לכך. הסירוב הגיע, כאמור, לכך שהרב אליהו סרב להיכנס עם הרב לאו לרב שטיינמן וזאת מחששו שהדבר ייראה כהבעת תמיכה מצידו ברב לאו.

יצויין כי התמיכה החרדית ברב אליהו החלה עוד לפני שהרב לאו הציג את מועמדותו לרבנות ירושלים, ולא כחלק מ'דיל' בין השניים. הרקע לתמיכה הוא התנגדותה החריפה של מפלגת 'דגל התורה' החרדית-אשכנזית למועמדותו של הרב שלמה עמאר, אשר נהנה מתמיכת מפלגת 'הבית היהודי', וזאת בעקבות מדיניותו בתחום הגיור.

בסביבתו של הרב אליהו טוענים כי הם אינם תומכים כרגע במועמד כזה או אחר, זאת למרות שבעבר תמכו ברב שטרן בגלוי ועל כן יש להניח כי תמיכתם זו לא נפסקה.

בתוך כך, הערב (מוצאי שבת) נפגש הרב אליהו עם סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן ועם יו"ר תקומה השר אורי אריאל כחלק מהניסיונות לקדם תמיכה אפשרית של הבית היהודי ברב אליהו ולא ברב הראשי לשעבר, הרב שלמה עמאר. בבית היהודי טוענים כי התמיכה ברב עמאר לא הוסרה אך יחד עם זאת לא מופרך להניח כי הרב אליהו יזכה לבסוף לתמיכת הבית היהודי, וזאת על רקע טענות כי הרב אליהו הגיש מועמדותו לתפקיד רב העיר הספרדי לירושלים לאחר שקיבל את ברכתו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. טענות אלו, אגב, לא אושרו בידי מי מהצדדים.

ביום שלישי הקרוב תגיע לסיום סאגה של 10 שנים לבחירת רב ראשי לירושלים, ואין ספק כי הבית היהודי יכולה לגזור קופון לא קטן על עצם סיום הסיפור. עם זאת, כרגע מדובר בשדה מוקשים לא קטן, שכן המפלגה שמה את הביצים בסל אחד בלבד. אם בדרך כלשהי יצליחו החרדים לגרום לניצחון של הרב משה חיים לאו על פני הרב אריה שטרן מדובר יהיה בכישלון חרוץ של הציונות הדתית, ומכה קשה ביותר לבית היהודי. מנגד, נראה כי אם הבית היהודי ישחקו בקלפיהם נכון יש סיכוי שיצליחו להעמיד שני רבנים ציוניים דתיים בראש רבנות ירושלים, זאת אם אכן יתמכו לבסוף ברב שמואל אליהו לתפקיד רב העיר הספרדי.

בסביבתו של הרב אליהו מסרו כי: "אנו לא נוקטים דעה בנושא. אנו אוהבים מאוד את הרב שטרן ומאוד אוהבים את משפחת לאו. אנחנו לא פועלים במישור הזה כלל אלא עוסקים רק בעבודה על תפקיד רב העיר הספרדי".