האם תופעל תחבורה ציבורית בשבת ברעננה?

סגן ראש עיריית רעננה מוביל מהלך נגד גורמי השמאל במועצה המקומית, בטענה כי "מי שרוצה לנסוע בשבת יכול לעשות זאת מבלי להפוך את העיר לסואנת כבדרום תל אביב"

חדשות כיפה אורי פולק 16/04/12 12:19 כד בניסן התשעב

האם תופעל תחבורה ציבורית בשבת ברעננה?
צילום אילוסטרציה yanec-cc-by-nd, צילום: צילום אילוסטרציה yanec-cc-by-nd

האם תופעל תחבורה ציבורית בשבתות בעיר רעננה? בסוגיה זו תכריע בקרוב מועצת העיר בעקבות לחץ של גורמי שמאל במועצה העירונית וחרף עמדתם של רבים מתושבי רעננה, בה פועלת קהילה דתית ומסורתית גדולה.

סגן ראש עיריית רעננה, יואל עזרזר, מוביל את המאבק נגד אישור התחבורה הציבורית בשבת, תוך שהוא טוען השבוע כי "מי שרוצה לנסוע בשבת יכול לעשות זאת באלף ואחת צורות והוא לא צריך בשביל זה לזהם לכולנו את האוויר ולהפוך את רחוב אחוזה השקט - לרחוב סואן כמו בדרום תל אביב".

לדברי עזרזר, הוא מייצג את כלל תושבי רעננה ולא רק את הציבור הדתי ברעננה, שלטענתו אינו כופה דבר על תושביה החילוניים של העיר. "נער הייתי וגם זקנתי ועוד לא ראיתי ברעננה דתיים שכופים על חילוניים דבר וחצי דבר. השמירה על אופיו השקט של יום המנוחה ברעננה, היא שמירה על האינטרסים של כלל הציבור בעיר". עזרזר אף טוען כי הוא "מוכן לעשות סקר בכל מכון סקרים שתבחרו ואני ערב לתוצאות שיהיו: כשנשאל את כלל תושבי רעננה, החילונים, המסורתיים והדתיים מה דעתם על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, אני מבטיח שהתוצאות באחוזים גדולים ובצורה חד משמעית יהיו - לא לשנות את האווירה השקטה ביום המנוחה. מרבית מהתושבים רוצים פעם בשבוע שיהיה ברעננה שקט ושלווה. רובנו לא רוצים רעש, המולה, עשן וצפירות אוטובוסים כמו בימי חול".

"המסורת ארוכת שנים של אווירת הפסטורליה בשבתות ברחובות רעננה, הייתה בין היתר, זו שתרמה לצביון העיר כ'פנינת השרון', עיר ירוקה עם איכות חיים מהגבוהות בארץ. יש יום אחד בשבוע, שבו מגיע לכל תושב רעננה, חילוני, מסורתי ודתי, לנשום אוויר נקי ברחובות העיר, לשמוע צלילים שקטים שונים מהרעש וההמולה של כל השבוע", טוען עזרזר.