האם תוארך כהונתם של רבני השכונות בבת ים?

החלטת בית הדין לענייני עבודה, לפיה גיל הפרישה לרבני השכונות יעמוד על 67, יביא לפרישתם של ארבעה מרבני השכונות בעיר – ולמצוקה של ממש ברמת שירותי הדת בבת ים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/09/12 18:51 יט באלול התשעב

האם תוארך כהונתם של רבני השכונות בבת ים?

האם תוארך כהונתם של ארבעה רבני שכונות בעיר בת ים, חרף החלטת בית הדין לענייני עבודה? ממלא מקום ראש העיר בת ים, אורי בוסקילה, דרש היום (ה') להאריך את כהונתם של הרבנים חי הכהן ורוזה, זאת לאחר שבית הדין לעבודה קבע כי גיל הפרישה לרבני השכונות יעמוד על גיל 67.

המצב החדש יוצר מציאות בלתי נסבלת, לטענת בוסקילה, כשבבת ים נדרשים כעת להוציא לפרישה ארבעה רבנים מהמובילים ומהותיקים ומצד שני אין כניסה של רבנים צעירים במקומם. "נוצרה מציאות לא הגיונית שבה עיר בת 170 אלף תושבים נשארה עם שני רבני שכונות בלבד", טוענים בעיר.

בוסקילה הגיש פנייה דחופה לרב יעקב מרגי, השר לשירותי דת, בה ביקש את התערבותו המיידית בנושא. "אין לי ספק שהנך חרד לא פחות ממני על המציאות שנכפתה בעיר בת-ים לאחר פסיקת בית הדין לעבודה", ציין בוסקילה, "המציאות כיום בעייתית ומונעת מתן שירותי דת בסיסיים לתושבי העיר".

בוסקילה מציע פתרון מעשי לסוגיה: השארתם בתפקיד או קבלת ארכה עבור הרב דוד חי הכהן, רב שכונות וראש מוסדות "אורות התורה" והרב יעקב רוזה, רב שכונות וחבר מועצת הרבנות הראשית, אשר ימשיכו בתפקידם עד אשר תאושר כניסתם לתפקיד של רבנים חדשים. הדרישה היא אם כן, עד שיתבררו העתירות בבתי המשפט, להשאיר את המצב הקיים ולא להותיר את העיר בת ים, נטולת רבנים בעקבות יציאתם לגמלאות של הוותיקים.