האם תהיה פשרה מוסכמת בסוגיית הגיור?

בעוד רבנים בכירים מוחים נגד חוק הגיור, ייתכן כי מתחת לפני השטח מסתמנת פשרה סביב הנושא לפיה הרב דרוקמן, הרב דרורי, הרב רבינוביץ' והרב מדן יעמדו בראש ועדה שתפקח על בתי הדין

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/08/14 15:39 א באלול התשעד

האם תהיה פשרה מוסכמת בסוגיית הגיור?
יחצ, צילום: יחצ

האם הפעם הסאגה תיגמר? חודשים לאחר שהחל הפולמוס סביב חוק הגיור והקמת בתי הדין העירוניים, נשמעות טענות כי מסתמן שהבית היהודי וחבר הכנסת שטרן הגיעו להסכמה בנוגע לחוק הגיור.

כזכור, לפני כחודש וחצי הוסכם כי חוק הגיור יהפוך להחלטת ממשלה וכך יועבר ללא סעיפים בעייתיים, אך בעקבות מבצע צוק איתן וכן התנגדותם הנחרצת של רבנים בכירים בהם הרב שלמה אבינר והרבנים הראשיים, הנושא נתקע.

לאחרונה מתקיימים כנסים ופעילות שונה של מתנגדי חוק הגיור, כשאתמול (ג') התקיים במכון מאיר כנס בנושא, ובצמתים רבים ברחבי הארץ חילקו פעילים פלאיירים נגד החוק. בפלאיירים טענו הפעילים כי החוק הינו נגד ההלכה.

ביום ראשון האחרון הנושא אמור היה לעלות לדיוני הממשלה אך לבסוף הוא לא עלה על סדר היום, כשבמקביל מנסים הבית היהודי, חבר הכנסת שטרן והרבנים הראשיים להגיע לפשרה מוסכמת על כולם.

על פי הטענות כפי שמסתמן, תוקם ועדה בראשות הרב חיים דרוקמן, הרב צפניה דרורי, הרב נחום רבינוביץ' והרב יעקב מדן, שתפקח על בתי הדין הרבניים וכך יאושר לבסוף המתווה.

ארגון רבני בית הלל בירך על המהלך ומסר "רבני ועדת הגיור הינם בעלי ניסיון רב בתחום הגיור. אנו תומכים בהצעת הפשרה, מחזקים את ידי חברי הכנסת העוסקים במלאכה, ומביעים אמון ברבנים החשובים הרואים את טובת כלל עם ישראל, ופועלים לצמצם את סכנת ההתבוללות ולהשיב בנים אבודים מזרע ישראל לחיק האומה".