האם תאסר אישה שסירבה לקבל גט מבעלה?

בית הדין הרבני בירושלים פסק כי יש לאסור את האישה למשך חודש, לאחר שסירבה לקבל גט מבעלה. פסק הדין מעוכב כעת וממתין לאישורו של נשיא בתי הדין, הרב שלמה עמאר

חדשות כיפה אורי פולק 03/08/11 13:15 ג באב התשעא

האם תאסר אישה שסירבה לקבל גט מבעלה?
usharf-cc-by-saאילוסטרצתיה, צילום: usharf-cc-by-saאילוסטרצתיה

בצעד תקדימי פסקו השבוע שלושה מדייני בית הדין הרבנים בירושלים, כי אישה המסרב להתגרש מבעלה תאסר למשך חודש ימים. הדיינים פסקו בעניינה של אשה שסירבה להתגרש מבעלה בתיק הנידון בחודשים האחרונים בבית הדין, וקבעו כי היא תאסר אם לא תסכים לקבל את הגט עד ראש חודש אב.

האישה עמדה בסירובה, אך נכון לעכשיו הורו הדיינים לעכב את ביצוע פסק הדין ואת פקודת המעצר, עד לקבלת אישורו של נשיא בתי הדין הרבניים בישראל, הרב הראשי שלמה עמאר.

שלושת הדיינים, אברהם שיינפלד, אליהו אברג'יל ומרדכי טולידאנו, פסקו כי במקרה שבו הצדדים נשואים ומתדיינים זה עם זה שנים ארוכות בערכאות המשפטיות השונות, במהלכה חוייבה האישה להתגרש ומשלא עשתה כן ניתן לבעל היתר נישואין.

אלא שהבעל ביקש לחייב את האישה לקבל את הגט, חרף היתר הנישואין שהוענק לו, מפני שמבחינת משרד הפנים האישה עדיין רשומה כאשתו - כך גם לגבי כלל המוסדות הרשמיים בישראל - והדבר חורה לו עד מאוד.

"צודק הבעל שיש לכוף על האישה לקבל את הגט, הואיל וכל עוד לא ניתן הגט בפועל, רשומה האישה כאשתו והדבר מהווה מטרד רציני", קבעו הדיינים בהתייחסותם והבהירו כי כלל הסנקציות שהופעלו כנגד האישה, מותרים על פי חוק בתי הדין הרבניים בישראל.

כעת, כאמור, יפסוק הרב עמאר אם תאסר האישה במהלך הימים הקרובים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן