האם שקד תמנע את פינוי שכונת עמל?

ח"כ איילת שקד התערבה למניעת פינויים של תושבי שכונת עמל בצפון תל אביב, עד למציאת פתרון מוסכם. שקד: "יהודי לא יגרש יהודי, גם לא בתל אביב

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/13 10:50 כב בכסלו התשעד

האם שקד תמנע את פינוי שכונת עמל?

רגע לפני פינוי תושבי שכונת עמל בצפון תל אביב שאמור היה להתקיים מחר (ג‘), בעקבות דיון שיזמה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, ועדת הפנים של הכנסת פעלה לדחיית הפינוי ומציאת פתרון מוסכם. בסיכום הדיון הוחלט על הקמת צוות בו יהיו חברים חברי הכנסת שקד, זבולון כלפה ודב חנין, נציגי עיריית תל אביב, היזמים והתושבים.

"יהודי לא יגרש יהודי, גם לא בתל אביב", אמרה ח"כ שקד. "לא ניתן לזרוק משפחות שנתנו את כל כולן למדינה במשך עשרות שנים רק בגל פרוצדורה משפטית. אני מודה לח"כ מירי רגב על קיום הדיון ועל הפתרונות שהוצעו, אני מודה ליזמים שמוכנים להיות קשובים ולהגיע לפתרונות. הוקם צוות ויחד נאבק עד למציאת פתרון מוסכם לתושבים".

בדיון המתוח השתתפו נציגי התושבים. קתי ציון, תושבת השכונה, תיארה את רגשות התושבים: "קוראים לנו פולשים, כשנולדתי בגבעת עמל, התקלחנו עם דליים, שועלים ונחשים. בעלי נולד שם וחמי וחמותי ז"ל גרו שם. המדינה הביאה אותנו למקום. היא קשרה את גורל ההורים שלנו עם הגורל שלנו. יהודי לא יגרש יהודי. אנחנו לא גזלנים. בעלי היום הוא עם 100 אחוז נכות. הורי בעלי מתו, ואת הירושה הם רוצים לגזול".

ואילו ח"כ כלפה אמר: "מדובר פה ב-150 משפחות שרוצים לפנות אותן מבתיהן בתל אביב כדי שיזם יבנה שם יחידות דיור. לא יעלה על הדעת שלא יתחשבו בזכויות היסטוריות של משפחות שהופנו לשם על ידי מדינת ישראל במהלך השנים. הגיע הזמן לטפל בעניין הזה בצורה מוסרית, יהודית ושורשית ולמצוא פתרון צודק והולם לאנשים שחיים שם במקום כבר למעלה מ-65 שנה יזרקו לרחוב ללא פתרון צודק והולם".