האם פולארד ניסה לרגל גם עבור אוסטרליה?

דיווח אמריקאי חושף כי ייתכן והמרגל הישראלי יונתן פולארד ניסה לרגל גם עבור מדינות נוספות – ולא רק למען ישראל. בועד למען פולארד טוענים כי מדובר ב"השמצות חסרות שחר"

חדשות כיפה אורי פולק 20/09/11 13:16 כא באלול התשעא

האם פולארד ניסה לרגל גם עבור אוסטרליה?

האם המרגל הישראלי יונתן פולארד ניסה לרגל למען אוסטרליה, קודם המידע שהעביר לישראל והביא למאסרו? על פי הדיווח שפורסם אתמול (ב') באתר החדשות האמריקאי "ניוזמקס", ייתכן ופולארד, הכלוא בארה"ב זה למעלה מ-26 שנים, אכן ניסה ריגול קודם עבור מדינה אחרת.

על פי הדיווח, עם תפיסתו הודה פולארד כי הוא ראה את עצמו כפטריוט ישראלי שריגל עבור ישראל על מנת למנוע שואה שנייה, אך גילה לאף-בי-איי כי קודם הריגול למען ישראל הוא ניסה להעביר מסמכים חסויים גם לאוסטרליה, במטרה לרגל בעבורם.

הדיווח ב"ניוזמקס" טען כי הפרטים אודות הריגול עבור אוסטרליה "מעמידים באור שונה את הקמפיין שמנהלים ישראל ויהודי העולם לשחרר את פולארד מן הכלא. ההיגיון של הדברים היה שפולארד ניסה לעזור לישראל בהעברת מודיעין בנוגע לשכנים הערביים של המדינה. העובדה שניסה לבצע את אותם המעשים עוד קודם לכן עם אוסטרליה מרמזת שלא ניסה לעזור רק לישראל".

לעומת זאת, בועד למען שחרורו של פולארד מכחישים את החשיפה וטוענים בתגובה לכיפה כי "מדובר בהשמצות ממוחזרות שכבר הוכחו פעם אחר פעם כחסרות שחר". לטענת הועד, "בכל פעם שגובר הסיכוי לשחרור יהונתן אותם גורמים מנסים להכפיש ולזרות חול בעיניים".

"כיום, כשראש סי.אי.אי לשעבר ועשרות בכירי ממשל, בטחון ומשפט המכירים את כל החומר המסווג כבר קוראים לשחרורו, הנסיונות הללו נעשו פתאטיים מאי פעם. לכולם ברור שאחרי 26 שנה מדובר בעוול שהנשיא אובמה חייב לשים לו סוף", נמסר.