האם ספר "התניא" יוכנס לתוכנית הלימודים?

ועדת החינוך של הכנסת בחנה הכנסת מורשתו של מייסד תנועת חב"ד, האדמו"ר הקן, לתוכנית הלימודים בישראל. ח"כ בן ארי: חב"ד קדמה לציונות הדתית בשבירת המחיצות בחברה הישראלית

חדשות כיפה אורי פולק 27/02/12 17:32 ד באדר התשעב

האם ספר "התניא" יוכנס לתוכנית הלימודים?
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

ועדת החינוך של הכנסת דנה היום (ב') לראשונה בכוונה להכניס את מורשתו של מייסד תנועת חב"ד, האדמו"ר הזקן רבי שניאור זלמן מלאדי, לתוכנית הלימודים הישראלית. הדיון שקיימה הוועדה, בו השתתפו נציגי התנועה, התקיים לציון 200 שנה לפטירתו של האדמו"ר הזקן.

את הדיון יזם יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס מילר, אשר הביע הערכה לפעילות התנועה וטען כי "יש לבחון אם ניתן להטמיע במערכת החינוך את מורשתו". הוא ציין כי יפעל להעביר את פרוטוקול הדיון בוועדה לידי משרד החינוך וזה יבדוק מהי הדרך הנכונה ביותר להנחיל את מורשת חב"ד במערכת החינוך.

ח"כ מיכאל בן ארי, המקורב לתנועת חב"ד, הדגיש כי "התפיסה של תנועת חב"ד הינה תפיסה שגורמת לאיחוד בין חלקי עם ישראל". לטענתו, "די טבעי שתפקידה הגדול של התנועה היא לגרום לאיחוד עם ישראל לחטיבה אחת. תנועת חב"ד אף הקדימה את הציונות הדתית בכמה דורות בשבירת המחיצות בעם ישראל ובעבודת השם מתוך אהבה ושמחה".

בדיון השתתף גם הרב יוסי גינזבורג, יו"ר ישיבת חב"ד ברמת אביב, שציין כי "קיים צורך שכל ילד יהודי בארץ ומחוצה לה יזכה ל'שעת נפש' שבה ילמד איך להשתמש במידע החשוב שנמצא בספר 'התניא' ובכך ישתפר מעמדו האישי".

"פועלה החשוב של חסידות חב"ד במרחב הציבורי במדינת ישראל ומחוצה לה הינה פעילות מבורכת אשר מגבירה ומוסיפה לאחדות בין חלקי העם השונים. עלינו לפעול לכך שהטמעת מורשתו החיובית והמרשימה של האדמו"ר הזקן תוכר בחלקים רבים ומגוונים של כלל אזרחי מדינת ישראל ובכך אחדות ושלמות העם תוכל להמשיך ולהעלות מעלה מעלה", ציין ח"כ מילר.