האם מתנדבות השירות הלאומי תשתתפנה בבחירות מחו"ל?

נכון להיום בנות השירות הלאומי אינן נכללות בקבוצת השליחים הרשמיים של ישראל אשר זכאים להשתתף בבחירות ולהצביע מחו"ל. במנהלת השירות הלאומי פועלים לשינוי בנושא, לקראת הבחירות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/10/12 13:36 יד בחשון התשעג

האם מתנדבות השירות הלאומי תשתתפנה בבחירות מחו"ל?
ששון תירם, צילום: ששון תירם

האם בנות השירות הלאומי המתנדבות בחו"ל יוכלו להשתתף בבחירות הקרובות לכנסת? מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, פנה היום (ב') למנכ"לית וועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, בבקשה לאפשר למתנדבות לממש את זכות ההצבעה שלהן, גם בחו"ל.

מדי שנה, עשרות מתנדבות בשירות הלאומי מתנדבות בחו"ל, כשרק השנה כ-120 מתנדבות החלו השנה את שירותן הלאומי בתפוצות, בסיוע לקהילה היהודית במדינות שונות ברחבי העולם, תוך חיזוק הזיקה לציונות ולמדינת ישראל וסיוע בתחום הרווחה והחינוך.

על פי חוק, שליחים רשמיים של מדינת ישראל השוהים בחו"ל ביום הבחירות לכנסת, זכאים להשתתף בבחירות ולהצביע במדינה בה מבצעים את שליחותם. בנות השירות הלאומי המתנדבות בתפוצות, על אף היותן אזרחיות ישראל ושליחות של המדינה לקהילות היהודיות בעולם, אינן נכללות באוכלוסייה הזכאית להצביע במדינה בה מבצעות את שליחותן.

ג'רבי, ששיגר מכתב לועדת הבחירות המרכזית בבקשה לשנות את הנוהל הקיים, הסביר כי "יש להכליל באוכלוסייה הזכאית לבחור לכנסת גם את מתנדבי השירות האזרחי-לאומי הממלאים את שליחותם ושירותם הלאומי מעבר לים. אני סבור כי יש לעשות הכול על מנת לאפשר גם למתנדבות אלה, אזרחיות ישראל המקדישות מזמנן וממרצן למען העם היהודי ומדינת ישראל, לקיים את הזכות הדמוקרטית העליונה ולהשתתף בבחירות".