האם מנדלבליט ייאלץ לפסול את עצמו מהטיפול בתיק 2000?

בג"ץ חייב את המדינה להשיב עד ה-7 בפברואר לעתירתו של אלדד יניב, הדורשת למנוע מהיועמ"ש לעסוק בתיק 2000 בעניינו של ראש הממשלה. מומחה לאתיקה מסביר כי מאחר ומנדלבליט היה בזמנו מזכירו של נתניהו "קשה לראות מצב בו לא יתקיים ניגוד עניינים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/01/17 12:08 ג בשבט התשעז

האם מנדלבליט ייאלץ לפסול את עצמו מהטיפול בתיק 2000?
Emil Salman, צילום: Emil Salman

עו"ד אלדד יניב מקפיד בכל ראיון לכנות את אביחי מנדלבליט כ"יועץ המשפחתי לממשלה". האם בקרוב בג"ץ יישר קו עם הכינוי הזה וידרוש מהיועמ"ש לפסול עצמו מעיסוק בתיק החקירות של ראש הממשלה? לפי המומחה לאתיקה עו"ד ניר יסלוביץ, לפחות בנוגע לתיק 2000, אין מנוס מפסיקה שכזו.

בג"צ השיב אתמול (א') לעתירתו של יניב וקבע כי על המדינה להשיב עד ליום שלישי הבא, מדוע על מנדלבליט לא לפסול עצמו מלעסוק בפרשיות נתניהו. אב בית דין משמעתי בלשכת עורכי הדין והמומחה לאתיקה, עו"ד ניר יסלוביץ, סובר כי לא לחינם מדובר בצעד חריג של בג"ץ. לדבריו, "קשה לראות מצב בו לא יתקיים ניגוד עניינים כשבחקירה האמורה שימש היועמ"ש כמזכירו של ראש הממשלה, אני מאמין כי במידה ולא יפסול עצמו מנדלבליט מלעסוק בתיק לא מן הנמנע כי נתקל באחת הדילמות האתיות והמוסריות היותר משמעותיות".

עתירתו של יניב באה על רקע תפקידו הקודם של מנדלבליט כמזכירו האישי של ראש הממשלה, בין היתר בתקופת הפגישות שהתקיימו בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. לטענתו של עו"ד יסלוביץ "שימש מנדלבליט כמזכירו ואיש אמונו של נתניהו וגם אם אין רבב בפעולותיו, הרי שלמראית עין יש בה כדי לזהם החקירה בכללותה".