האם מועמד סרוג יתמודד מול ברקת?

סיעת "האיחוד הלאומי" במועצת העיר ירושלים מתכוונת להציג, מועמד דתי-לאומי לראשות העיר ירושלים. הטענה: ברקת "זז שמאלה וחצה קווים אדומים"

חדשות כיפה אורי פולק 22/12/11 21:27 כו בכסלו התשעב

האם מועמד סרוג יתמודד מול ברקת?
גילה ברנד-cc-by, צילום: גילה ברנד-cc-by

סיעת "האיחוד הלאומי" במועצת העיר ירושלים, יוזמת לראשונה מהלך להצבת מועמד דתי-לאומי לראשות העיר, בבחירות שיתקיימו בעוד שנתיים - כך נחשף הערב (ה') בגלי צה"ל. במידה והיוזמה תצא לפועל, יהיה המועמד לדתי-הלאומי השני המתמודד לתפקיד זה, הסרוג הקודם בתפקיד היה שלמה זלמן שרגאי, ראש העיר השני של העיר.

מאחורי היוזמה עומדת אי-שביעות רצון מהתנהלותו של ראש העיר המכהן, ניר ברקת. יו"ר סיעת "האיחוד הלאומי" בירושלים, אריה קינג, סיפר כי התחושות בסיעה הן שברקת "זז שמאלה" במהלך תקופת כהונתו. הזעם על ברקת התעורר לאחר שזה הציג יוזמה לשרטט מחדש את גבולותיה המוניציפליים של הבירה כך שהשטחים שמעבר לגדר ההפרדה לא יכללו בהם, יוזמה שלפי אותם גורמים מהווה "חציית קו אדום".

קינג הסביר כי כבר ננקטו צעדים מעשיים במטרה למצוא מועמד מתאים. "נקטנו צעד ראשון ויזמנו פגישות עם חברי כנסת ושרים במטרה לשכנע אותם להעמיד את מועמדותם", אמר קינג. לדבריו, המהלך זוכה כעת לתמיכה עקרונית מצד הסיעות החרדיות, שמתחו אף הן ביקורת על ברקת.